A A+ A++

W powszechnej świadomości radykalne proekologiczne rozwiązania w transporcie ciężkim to mrzonka. Wielu myśli, że nie ma w tej chwili rozsądnej alternatywy dla liczących kilkaset koni mechanicznych silników Diesla w najsilniejszych ciągnikach siodłowych. Tesla Semi i inne elektryczne pojazdy zdolne do transportu kontenerów na naczepach to ciągle pieśń przyszłości. Nie do końca. W drugiej połowie lutego podwarszawska firma transportowa Fine Logistics odebrała od IVECO Poland zamówione wcześniej cztery ciągniki siodłowe S-WAY Natural Power. Ich silniki o mocy 460 KM zasilane są skroplonym gazem ziemnym (LNG).

Proekologiczne rozwiązania w transporcie

W IVECO S-WAY Natural Power zainstalowano zbiorniki na gaz o pojemności 390 kg, co pozwala im przejechać do 1600 km na jednym tankowaniu. Ciągniki wyposażone są w rozwiązania typowe dla najbardziej zaawansowanych technologicznie ciężkich pojazdów. Jest więc tutaj między innymi automatyczna skrzynia biegów HI-TRONIX, systemy wspomagające jazdę HI-CRUISE, nawigacja satelitarna, automatyczna klimatyzacja wraz z klimatyzacją postojową, oświetlenie LED i lodówki w wersji premium.

Przy tym wszystkim nowe ciężarówki są bardziej ekologicznym środkiem transportu od konkurencyjnych ciągników z silnikami Diesla. Zasilanie gazem ziemnym zapewnia emisję cząstek stałych o 99 proc. niższą niż w wypadku silnika zasilanego olejem napędowym i o 90 proc. niższą emisję tlenków azotu. Do tego emisja dwutlenku węgla może być mniejsza od około 20 proc. do nawet 95 proc. w wypadku użycia biometanu.

– Głównym priorytetem w naszej organizacji jest bezpieczeństwo i terminowość dostaw powierzonych nam ładunków oraz efektywne wykorzystanie posiadanych zasobów, ze szczególnym uwzględnieniem zasad i norm ochrony środowiska naturalnego. Technologia wykorzystana w pojazdach IVECO S-WAY LNG zapewni obniżenie emisji dwutlenku węgla podczas realizacji naszych misji transportowych oraz zoptymalizuje koszty – komentował wybór i przekazanie IVECO S-WAY do firmy transportowej Dariusz Wakuła, właściciel Fine Logistics.

Dodatkowo wymienił bardzo wymierne korzyści, jakie dzisiaj może uzyskać firma decydująca się na wybór pojazdów zasilanych LNG.

– Zwolnienie z opłat drogowych MAUT na terenie Niemiec do 2023 roku, z którego możemy skorzystać dzięki eksploatacji pojazdów IVECO, jest dodatkowym atutem ekonomicznym. Pojazdy te umożliwiają także realizację zleceń, które wymagają pozwolenia na wjazd do centrów miast Europy tylko pojazdom niskoemisyjnym, podobnie jest też z wjazdem do niektórych portów przeładunk … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułInternetowa rewolucja. Jak e-commerce zmienił logistykę
Następny artykułHiszpania. Madryt planuje dużą imprezę. W planie m.in. walka z bykami