Kiedy
koleje dużych prędkości ruszą w Egipcie, pociągi będą jeździły po 2
tysiącach kilometrów torów – będzie to szósta pod względem długości sieć
tego typu na świecie. Konsorcjum pod przewodnictwem Siemens Mobility
zbuduje infrastrukturę i dostarczy wagony do transportu pasażerskiego
i lokomotywy towarowe.
Nowoczesna,
szybka sieć będzie składać się z trzech linii. Pierwsza linia sieci
transportowej, nazywana „Kanałem Sueskim na szynach”, ma do 2025 roku
połączyć metropolitalne regiony Kairu, powstającej dopiero Nowej Stolicy
Administracyjnej i Aleksandrii. Skróci czas podróży 30 milionów ludzi o
połowę.
W
dalszej kolejności pociągi mają docierać aż do Luksoru i Abu Simbel, a
także trzecią linią do Hurghady nad Morzem Czerwonym. Po drodze
powstanie w sumie 60 stacji. Docelowo dostęp do nowej sieci powinno mieć
90 procent mieszkańców Egiptu – zgodnie z szacunkami do 2050 roku
liczba ludności tego kraju wzrośnie z około 105 milionów do 160
milionów. Będzie to też miało przełożenie na natężenie ruchu drogowego.
Deutsche
Bahn International Operation (DB IO) przejmie obsługę infrastruktury i
pociągów w zakresie ruchu dużych prędkości, regionalnego i towarowego. W
tym celu wejdzie w spółkę joint venture z egipską firmą Elsewedy
Electric (EE).
Nowy
projekt to nie tylko działanie na rzecz klimatu, ale też skrócenie
czasu przejazdów dla 30 milionów osób, które będą korzystać tylko z
pierwszej linii, oraz poprawa bezpieczeństwa na drogach – zapewnia
przedsiębiorstwo w komunikacie.
W
sierpniu zeszłego roku Elsewedy Electric i DB IO podpisały z Krajowym
Urzędem ds. Tuneli umowę dotyczącą obsługi i utrzymania projektów sieci
szybkich w Egipcie. Elsewedy Electric to lider w dziedzinie
zintegrowanych rozwiązań inf … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS