Niedawno dowiedzieliśmy się, że Disney nie przedłużył umowy z Electronic Arts, na mocy której druga z firm miała wyłączność na tworzenie gier osadzonych w uniwersum Gwiezdnych wojen. Dzięki temu doczekamy się m.in. gwiezdnowojennej produkcji stworzonej przez Ubisoft. Jednak okazuje się, że pomimo utraty ekskluzywności, EA nadal zamierza intensywnie działać na omawianym polu. Wątek pojawił się w czasie ostatniej konferencji z inwestorami.
Nie powinniście odczytywać tego tak, że na pewno będziemy tworzyć mniej tytułów. Nie sądzę, by należało na to patrzeć tak, że fakt, że inni ludzie stworzą kilka gier Star Wars, zmieni nasze zaangażowanie w to IP, lub naszą zdolność do stworzenia odpowiedniej liczby gier – powiedział prezes EA, Andrew Wilson.
Szef Electronic Arts podkreślił, że przez ostatnie kilka lat jego firma stworzyła kilka świetnych marek opartych na Gwiezdnych wojnach, a współpraca z Disneyem była dla niej bardzo opłacalna.
Mamy długie partnerstwo biznesowe z Disneyem, zapoczątkowane jeszcze przed okresem wyłączności, który dał nam wspaniałą okazję do stworzenia kilku bardzo silnych marek, takich jak Battlefront, Star Wars Galaxy of Heroes, Jedi: Fallen Order, czy Squadrons. Powinniście oczekiwać, że będziemy nadal inwestować w naszą relację z Gwiezdnymi wojnami. Do tej pory przynosiła ona ogromne zyski – ponad 3 miliardy dolarów przychodu netto – i jesteśmy podekscytowani tym, co będziemy mogli zrobić w przyszłości – stwierdził szef EA.
Oczywiście nie wszystko się udało, bo kilka projektów zostało skasowanych (mowa np. o produkcjach tworzonych przez EA Vancouver oraz Visceral Games). Andrew Wilson jest jednak przekonany, że jego koncern jest zdolny tworzyć kolejne atrakcyjne, angażujące graczy tytuły – tak w uniwersum Star Wars, jak i poza nim.
Myślę, że to co powinniście z tego wyciągnąć w szerszym, firmowym kontekście, to fakt, że wierzymy w naszą zdolność do tworzenia i wydawania wspaniałych, wysokiej jakości, mocno angażujących treści dla naszych fanów, zarówno w sektorze związanym ze sportem, własnymi markami oraz w oparciu o licencjonowane partnerstwo, takie jak w przypadku Gwiezdnych wojen. Czujemy się komfortowo i jesteśmy pewni, że będziemy w stanie dostarczać świetne gry w przyszłości – skonkludował Andrew Wilson.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS