Porozmawiajmy na temat zakupów w sieci i branży odzieżowej. Czy jako ekspert z dziedziny e-commerce, możesz podzielić się z nami swoim doświadczeniem jak stworzyć skuteczny biznes na sprzedaży koszulek online?
Oczywiście! Od kilku lat prowadzę sklep internetowy z odzieżą, a w szczególności z koszulkami i t-shirtami. Jestem również w trakcie przygotowania poradnika dla początkujących przedsiębiorców, którzy chcą zacząć swoją przygodę z e-commerce.
Zaczynając od początku, jakie są najważniejsze kroki, jakie trzeba podjąć, aby stworzyć skuteczny biznes sprzedaży koszulek online?
Pierwszym krokiem jest wybór platformy e-commerce, na której będziemy prowadzić sklep internetowy. Istnieje wiele platform do wyboru, takich jak Prestashop, Shopify, WooCommerce czy Magento. Należy wybrać platformę, która najlepiej odpowiada naszym potrzebom, budżetowi i celom biznesowym.
Czy trzeba mieć specjalne umiejętności, aby dokonać odpowiedniego wyboru?
Obecne platformy sprzedażowe pozwalają zacząć prowadzenie sklepu z niemal zerowymi umiejętnościami technicznymi. Oferują kompletne usługi, a w niektórych pakietach również i wsparcie grafika czy projektanta.
Co należy zrobić w kolejnym kroku?
Wybrać dostawcę usług płatniczych. Ważne jest, aby wybrać dostawcę, który zapewni nam bezpieczne i wygodne transakcje online. Należy również pamiętać o kosztach prowizji, jakie poniesiemy za korzystanie z usług dostawcy. Należy także zadbać o to, aby mieć sprawny system zarządzania magazynem i wysyłką zamówień: dzięki temu proces wysyłki będzie przebiegał bezproblemowo. Dobrym przykładem świetnie funkcjonującej platformy sprzedającej głównie koszulki jest koszulkowy.pl
Zakładamy, że już mamy sklep. Trzeba go pewnie zatowarować…
Oczywiście! Wybór dostawców koszulek jest szalenie istotny. Musimy znaleźć kontrahentów, którzy zapewnią nam wysoką jakość koszulek, niskie ceny i odpowiednią ilość towaru. Cenną cechą dostawcy jest także elastyczność: niekiedy zdarzają się zamówienia niestandardowe.
A co ze strategią marketingową?
Rynek jest bardzo konkurencyjny, dlatego ważne jest, abyśmy mieli spójną i skuteczną strategię, która pozwoli nam dotrzeć do naszej grupy docelowej i przyciągnąć jak najwięcej potencjalnych klientów. Ważne jest, abyśmy skupili się na różnych kanałach marketingowych, takich jak reklamy Google, social media czy mailingi, które pomogą nam w dotarciu do szerokiego grona odbiorców.
Warto jest zadbać o dobre pozycjonowanie się na konkretne frazy. Dobrym pomysłem jest sprawdzenie, jakie zapytania najczęściej wpisywane są w wyszukiwarki, np. koszulka na 50 urodziny, koszulka dla dziewczyny, t-shirty dla par i zadbać o to, aby w naszym sklepie nie zabrakło takich produktów. Kolejnym krokiem jest stworzenie interesującego i inspirującego contentu, który wyróżni nas na tle innych sklepów.
Lepiej jest stawiać na ilość czy jakość?
Moim zdaniem, wyłącznie na jakość. W czasach, gdy zamówienie produktów z tanich portalów chińskich nie stanowi problemu, nie ma sensu walczyć o klienta ceną. Zwłaszcza, że prawdopodobnie zawsze znajdzie się ktoś, kto zaoferuje koszulki czy inny produkt taniej.
Stawiając na jakość, indywidualną obsługę klienta, wprowadzając do komunikacji odpowiednią dawkę humoru, możemy tylko i wyłącznie zyskać. Ale jest to proces i należy uzbroić się w cierpliwość. Budowanie marki trwa: ale to wspaniała przygoda i świetny sposób na biznes.
Foto i treść: materiał partnera
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS