Walka o przetrwanie trwa nie tylko w szpitalach i placówkach opieki zdrowotnej, ale także w polskich firmach. Upadają branże: turystyczna, gastronomiczna, usługi kosmetyczne, fryzjerskie, kwiaciarnie. Wiele zakładów produkcyjnych musiało wstrzymać pracę ze względu na kolejne, coraz surowsze restrykcje. Trudno w tych czasach o zachowanie spokoju i racjonalne planowanie przyszłości przedsiębiorstwa. O tym, gdzie szukać rozwiązań i jak w kryzysie znaleźć korzyść rozmawiamy z Agencją Interaktywną UrbanCreative.pl
Jak oceniacie sytuację polskich przedsiębiorców w dobie epidemii?
Trzeba przyznać, że z przykrością i rosnącym zmartwieniem obserwujmy aktualne wydarzenia. Sami jesteśmy przedsiębiorcami, prowadzimy firmę, dlatego rozumiemy sytuację wszystkich tych, którzy musieli wstrzymać prac. Być może stoją przed widmem zwolnienia pracowników, obawiają się o płynność finansową i główkują, jak pokryć wszystkie koszty, a jednocześnie uniknąć widma plajty. Należy jednak podkreślić, że osoby prowadzące biznes odznaczają się myśleniem perspektywicznym i przyszłościowym. Potrafią zastanawiać się nie tylko nad chwilą obecną, ale też planować długoterminowe strategie; przewidywać, co może się stać za kilka miesięcy i lat. Nikt nie twierdzi oczywiście, że dało się przewidzieć wybuch epidemii. Teraz, gdy myślimy, że ona się kończy, cała polska gospodarka będzie wyglądała inaczej i wszyscy będziemy musieli odnaleźć się w tej nowej rzeczywistości.
Macie na myśli przeniesienie biznesu do internetu i zmianę trybu pracy na zdalny?
Internet daje nieograniczone możliwości rozwijania firmy. Weźmy choćby e-commerce. Jak wskazują statystyki zainteresowanie zakupami on-line jest bardzo duże i ciągle rośnie. Strony internetowe projektuje się w dzisiejszych czasach tak, aby zachowywały pełnię funkcjonalności na każdym urządzeniu, a skoro tak, to klienci mogą dokonywać zakupów niemal w każdym momencie: w autobusie, leżąc w łóżku, jedząc śniadanie. Wykorzystajmy ten kryzys na przeniesienie biznesu do internetu. To w bardzo wielu sytuacjach jest nie tylko możliwe, ale też bardzo opłacalne. Przyjrzyjmy się choćby kwiaciarniom – przecież mogą zamówić stronę internetową i świadczyć usługi jako poczta kwiatowa. Fryzjerzy? Dzięki stronie internetowej z rezerwacjami mogą znacznie ułatwić swoim klientom planowanie wizyty w salonie. Kosmetyczki? Co stoi na przeszkodzie, żeby założyły stronę intern`etową i świadczyły usługi mobilne?
No tak, ale przecież lokalne przedsiębiorstwa bardzo często funkcjonują na zasadzie polecenia, marketingu szeptanego. W sieci nie będą tak rozpoznawalne.
Wprost przeciwnie. Dobrze przemyślana, zaprojektowana i zoptymalizowana witryna działa jak rzesza zadowolonych klientów, którzy z ust do ust przekazują sobie rekomendacje. Osobom, które prowadzą firmy o małym zasięgu, proponujemy tzw. lokalne SEO, czyli pozycjonowanie z użyciem fraz miejscowych. W ten sposób trafiamy z ofertą do osób, które szukają np. najbliższej pizzerii albo krawcowej, która ma salon za rogiem. Swoim klientom proponujemy takie usługi w niewygórowanych cenach, a wiem z doświadczenia, że pieniądze wydane na marketing internetowy są inwestycją, która zwraca się błyskawicznie.
Pozycjonowanie, lokalne SEO – brzmi to bardzo enigmatycznie…
Częścią naszej pracy jest edukowanie klientów i zwiększanie ich świadomości w zakresie prowadzenia e-biznesu, dlatego chętnie tłumaczymy zawiłości z tym związane. Zawsze tłumaczymy co będzie wykonane. Kiedy proponujemy pozycjonowanie strony internetowej, w grę wchodzą takie nasze działania, które sprawią, że będzie się ona pojawiała jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Kiedy użytkownik wpiszę do wyszukiwarki np. domowy obiad, powinien zobaczyć restauracje oferujące takie posiłki, które w dodatku znajdują się jak najbliżej jego lokalizacji. Żeby taki efekt osiągnąć, trzeba przeprowadzić szereg działań, które warto zlecić specjalistom. Wyobraźmy sobie tylko, że nasza strona internetowa pojawia się na liście wyników wyszukiwania za każdym razem, kiedy użytkownik (przyszły klient) szuka w sieci informacji na temat usług oferowanych przez naszą firmę. Przecież to czysty zysk. Inwestycja w zbudowanie strony internetowej i jej pozycjonowanie jest w obecnych czasach najlepszym z możliwych pomysłów. Zamiast załamywać ręce, warto przygotować ofertę dla klientów, którzy są zamknięci w domach, nie robią stacjonarnych zakupów i chętnie korzystają z usług dostępnych on-line. Zresztą, strona internetowa w dzisiejszych czasach jest prawdziwym “must have”, a trend na korzystanie z rozmaitych usług przez internet będzie się tylko nasilał.
Jak wobec tego właściciel firmy może skorzystać z usług agencji interaktywnej?
To bardzo proste. Można się z nami skontaktować bez wychodzenia z domu, telefonicznie albo za pomocą strony internetowej. My zaproponujemy rozwiązanie odpowiadające potrzebom i rozdysponujemy pracę między odpowiednich specjalistów. Skuteczność naszych działań jest łatwo weryfikowalna, za pomocą statystyk, ale widać ją przede wszystkim w rosnącej sprzedaży. W UrbanCreative.pl wiemy, że jeżeli Twoja firma dzięki nam zarobi, to i my zarobimy wraz z nią.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS