Od dzisiaj przestaje działać ŚKUP. Przez najbliższe trzy dni pasażerowie nie skorzystają z niektórych biletów zapisanych na ich kontach. Metropolia zapewnia, że wszystkie będzie można wykorzystać po przeniesieniu danych na nowy system Transport GZM.
Koniec systemu ŚKUP. Wczoraj był ostatni dążeń na wykonywanie transakcji w starym systemie, a dzisiaj ŚKUP został wyłączony. Przez trzy dni, od 28 do 30 września, nie będą działać zapisane na karcie ŚKUP bilety jednorazowe, średniookresowe i pakietowe. Od dzisiaj pasażerowie nie mogą korzystać z taryfy odległościowej, a także z zapisanych na karcie ŚKUP biletów jednorazowych i biletów wieloprzejazdowych. Wyłączona została również możliwość kupowania i kodowania zapisywanych na karcie ŚKUP biletów elektronicznych. Jest to niemożliwe zarówno w punktach sprzedaży, Punktach Obsługi Pasażera, automatach biletowych, na Portalu Klienta ŚKUP, jak i w aplikacji „Mobilny ŚKUP”. Zamiast tego można kupić w Punktach Obsługi Pasażera 30-dniowe bilety papierowe (dostępne są obydwie formy płatności – zarówno gotówkowa jak i bezgotówkowa). Nadal można jednak podróżować na podstawie zapisanych na karcie biletach długookresowych. Z powodu braku dostępu do systemu ŚKUP i możliwości skorzystania z części biletów pasażerowie powinni korzystać z biletów elektronicznych (poprzez wszystkie aplikacje mobilne, w tym Transport GZM, w której są dostępne wszystkie bilety z taryfy ZTM) lub biletów papierowych. Dodatkowo od dzisiaj tablice świetlne na przystankach nie pokazują rzeczywistego, tylko rozkładowy czas przyjazdu autobusów, tramwajów i trolejbusów.
PRZECZYTAJ TEŻ: Jak zakodować ulgę dla dzieci w nowym systemie Transport GZM? Jest kilka zmian
Migracja danych ze ŚKUP do Transport GZM od 1 października
Metropolia zapewnia, że żadne bilety ani środki pieniężne z systemu ŚKUP nie przepadną. Będzie można z nich korzystać w systemie Transport GZM już po przeniesieniu danych na nowy system. Żeby pasażer mógł nadal używać swojego konta tak, jak do tej pory, będzie musiał założyć konto w Transport GZM. Od 1 października użytkownicy systemu Transport GZM uzyskają możliwość zmigrowania danych ze swoich kart ŚKUP. Migracji podlegają zapisane na karcie, ważne bilety długookresowe, pakietowe. Po migracji pasażer znajdzie je w zakładce “moje bilety” aplikacji internetowej lub portalu klienta Transport GZM. Bilety jednorazowe i średniookresowe (Dzienny, 24h + kolej) nie zostaną przeniesione. System odda pasażerowi pieniądze. Pojawią się one w Transport GZM i będzie można z nich skorzystać przy zakupie biletów. Szczegóły dotyczące przeniesienia konta do nowego systemu są dostępne TUTAJ.
PRZECZYTAJ TEŻ: Nowa taryfa ZTM zacznie obowiązywać 1 października. Będzie bilet za 1 zł
Co dalej z kartą ŚKUP?
Wszystkie karty zachowują ważność zgodnie z terminem nadrukowanym na karcie. Nadal mogą być używane jako identyfikator konta w nowym systemie. Jeśli data ważności karty mija we wrześniu, pasażer może jej używać do końca miesiąca. Nie ma konieczności wyrabiania nowej karty. Wszyscy mogą wykorzystać do końca terminu ważności swoje karty, jak dotychczas. Karta ŚKUP po migracji będzie działała dokładnie tak samo jak nowa Metrokarta. Aby korzystać ze starej karty w nowym systemie, również potrzebne będzie założenie konta w Transport GZM i przeprowadzenie migracji danych do nowego systemu. Metropolia podkreśla, że ta migracja będzie możliwa od 1 października. Pasażer nie wykona jej wcześniej.
Nowe karty Transport GZM będą dostępne od 1 października w kioskach i w Punktach Obsługi Pasażera. Pasażerowie będą mogli dokonywać wszystkich transakcji w nowym systemie – w aplikacji mobilnej i portalu Transport GZM, które zastępują system ŚKUP.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS