– Nowy stan skupienia oznacza wielowątkową zmianę: przeniesiemy program Festiwalu Miłosza do ogólnodostępnych przestrzeni internetu, skierujemy uwagę na literaturę, zgromadzimy się w rozgałęzieniach światłowodów, a nade wszystko zadbamy o stan skupienia na słowie, detalu, znaczeniu, emocjach – wyjaśniają dyrekcja festiwalu – Olga Brzezińska i Krzysztof Siwczyk – oraz dyrektor Krakowskiego Biura Festiwalowego Izabela Helbin.
W liście do publiczności podkreślają, że poezja od wielu lat korzysta z nowych form komunikacji, przyczynia się do zmian w słownikach, przywraca słowom ich podstawowe znaczenie. Zysk płynący z doświadczenia pandemii polega na wyostrzonej uwadze, z jaką traktujemy otaczającą nas rzeczywistość – piszą organizatorzy.
4 czerwca festiwal otworzy poetycko-muzyczne wydarzenie, inspirowane „Piosenką o końcu świata” – wierszem Czesława Miłosza z tomu „Ocalenie” (1945). W spotkaniu on line na facebookowym profilu festiwalu oraz na kanale YouTube Starego Teatru, wezmą udział m.in. Ewa Lipska, Ryszard Krynicki i Adam Zagajewski. Poprowadzi je poetka i fotografka Marta Eloy Cichocka, a za oprawę muzyczną będzie odpowiadać kontrabasista Marcin Oleś. „Zwrotki tej piosenki zbudują wiersze festiwalowych gości czytane w języku polskim, angielskim, francuskim i hiszpańskim” – wyjaśniają organizatorzy.
Zobacz również
W programie trwającego do jesieni wydarzenia znajdą się także premiery pięciu tomów poetyckich, przy czym cztery z nich ujrzą światło dzienne 4 czerwca – do ich lektury zaproszą autorzy i tłumacze na facebookowym profilu festiwalu.
Zainteresowani będą mogli się zgłosić na warsztaty uważnego pisania – zajęcia online poprowadzą Barbara Klicka, Mik … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS