Jeszcze w tym roku na tej ulicy w centrum Poznania ma się rozpocząć budowa trasy tramwajowej. Niektórzy boją się, że po tej inwestycji wibracje i hałas w ich mieszkaniach, będą jeszcze większe, a dodatkowo tramwaje źle wpłyną na konstrukcję starych kamienic.
“Ekspertyza ma ocenić stan aktualny i docelowy” – mówi Katarzyna Parysek-Kasprzyk z Urzędu Miasta Poznania, która zapewnia, że po wybudowaniu trasy tramwajowej sytuacja mieszkańców poprawi się.
Na tym odcinku ulicy pomimo tego, że docelowo pojawi się tramwaj będzie ciszej aniżeli dzisiaj, pomimo tego, że dziś tramwaj tą drogą nie jeździ. Te drgania pochodzą głównie z nawierzchni i jej jakości, która dzisiaj przenosi te drgania w sposób znaczący, więc ruch jest słyszalny i pewnie uciążliwy dla mieszkańców.
Urzędnicy obiecują, że na Ratajczaka zastosowane będą ciche szyny oraz maty antywibracyjne tłumiące drgania wywołane przez tramwaje. “Zakładamy, że to torowisko nie będzie uciążliwe dla otoczenia. Jednocześnie ograniczenie ruchu tranzytowego wpłynie na komfort akustyczny mieszkańców” – dodaje Katarzyna Parysek-Kasprzyk.
Badania są prowadzone w kamienicach, ale również w budynku Arkadii, Bibliotece Uniwersyteckiej, nowym skrzydle Starego Browaru czy gmachu Izby Rzemieślniczej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS