A A+ A++

rozwiń

“Obecnie najwyższe z możliwych wsparcie ma autyzm. To powoduje, że organizacje nie chcą zmiany”

Uczniowie z rozpoznanym ADHD nie mogą liczyć na wsparcie podobne do tego, które otrzymują dzieci choćby ze spektrum autyzmu. – Na ucznia z ADHD nie ma dotacji dla szkół, a więc nie ma IPET-u, nie ma zajęć rewalidacyjnych, spotkań z psychologiem, wsparcia pedagogicznego. W niektórych przypadkach potrzebny jest też nauczyciel wspomagający. Z “czystym” ADHD w diagnozie można tylko o nim pomarzyć – mówił w rozmowie z Dziennikiem, Piotr Zbroziński ze Stowarzyszenia “Bliżej ADHD”.

Już w 2019 roku wystosowano petycję dotyczącą potrzeby wsparcia dzieci z ADHD celem uzyskania orzeczenia. Odpowiedź Ministerstwa Edukacji i Nauki była odmowna. Ministerstwo wspomniało o zarządzeniu w sprawie powołania zespołu do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – tam miało być opracowane rozwiązanie.

W zarządzeniu wspomina się o przygotowaniu modelu obejmującego rozwiązania w zakresie diagnozy funkcjonalnej. Ustala się termin zakończenia prac na czerwiec 2019 roku. Pięć lat później nadal tego nie ma. Środowisko związane z dziećmi z ADHD nie odpuszcza. Od kilku lat rodzice bezskutecznie proszą o zmiany. … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZ powiatu do gminy. Kolejny kandydat na wójta gminy Jabłonka
Następny artykułStarostwo Powiatowe w Ostrołęce wspiera rodziny: Nowy projekt Poradni Rodzinnej