A A+ A++
Dwunastu wykonawców zainteresowanych rozbudową mostu w Sandomierzu
Dwunastu wykonawców jest zainteresowanych rozbudową mostu przez Wisłę w Sandomierzu w ciągu drogi krajowej nr 77. Tyle ofert złożonych zostało w przetargu na realizację inwestycji.

Oferty opiewają na kwoty w przedziale od około 68,6 mln do 121,8 mln złotych. Inwestor, GDDKiA przeznaczył na realizację zadania około 104,7 mln złotych. Wszyscy wykonawcy zobowiązali się do zrealizowania inwestycji w ciągu 34 miesięcy od podpisania umowy z doliczeniem okresów zimowych w czasie robót budowlanych.

Zadania wykonawcy

Inwestycja będzie realizowana w systemie „Projektuj i buduj”, co oznacza, że zadaniem wykonawcy będzie dokonanie optymalizacji projektowych, a następnie rozbiórka znacznej części istniejącego obiektu, wzmocnienie istniejących podpór, wybudowanie na nich nowej konstrukcji zbliżonej wizualnie do tej istniejącej oraz włączenie mostu do istniejącego układu komunikacyjnego miasta.

Docelowo przeprawa przez Wisłę w ciągu drogi krajowej nr 77 Lipnik – Sandomierz – Stalowa Wola – Przemyśl komunikującej Świętokrzyskie z Podkarpaciem ma być dwujezdniowa. W takim celu w 2011 roku wybudowany został nowy most, biegnący równolegle do starego obiektu. Ten ostatni wyłączony został z ruchu ze względu na zły stan techniczny dwa lata później. W 2018 roku zatwierdzony został program inwestycji zakładający uzyskanie nowej decyzji środowiskowej dla rozbudowy mostu, wyburzenie starej konstrukcji mostowej i wybudowanie nowej z uwzględnieniem aktualizacji projektowych.

Zakres inwestycji obejmuje:

  • aktualizację i wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem wszelkich niezbędnych uzgodnień,
  • rozbiórkę istniejącej stalowej konstrukcji nośnej mostu z pozostawieniem istniejących podpór mostu,
  • dostosowanie istniejących podpór mostu do nowej konstrukcji ustroju nośnego,
  • wykonanie nowego ustroju nośnego mostu o następujących parametrach:

•  długość mostu (płyty pomostu) 457,20 m,

•  liczba przęseł: 5

•  rozpiętości teoretyczne przęseł: 84,8 + 3×95,4 + 84,8 [m],

•  szerokość jezdni: 2×3,50 m,

•  obustronne opaski: 2×0,80 m,

•  jednostronny chodnik: 1,50 m.

  • roboty drogowe wraz z drogami dojazdowymi
  • przebudowę i budowę sieci  infrastruktury  podziemnej  i nadziemnej,
  • przebudowę i budowę urządzeń ochrony środowiska,
  • przebudowę i budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
  • wykonanie kanału technologicznego.

Źródło GDDKiA

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBarcelona z szansą na trzecią wygraną z rzędu, ale Granada nie jest łatwym rywalem
Następny artykułMobilny serwis samochodów ciężarowych Poznań