A A+ A++

NOWY TARG. Przeprowadzenie inwentaryzacji budynku dworca PKP pod względem możliwości usytuowania tam biblioteki i czytelni zaproponowała Ewa Pawlikowska. W odpowiedzi udzielonej radnej napisano, że w umowie zawartej przy staraniach o dotację z Regionalnego Programu Operacyjnego już zapisano, które pomieszczenia jakim celom mają służyć.

– W chwili obecnej miasto ponosi bardzo duże koszty najmu pomieszczeń w PZU pod bibliotekę i czytelnię. To 9 445,98 zł netto plus Vat miesięcznie, a umowa jest podpisana na okres 36 miesięcy – począwszy od 1 listopada 2019 roku. Przeniesienie biblioteki do budynku dworca pozwoliłoby zaoszczędzić miastu ok. 170 tys. zł, licząc od stycznia 2021 roku – argumentowała radna.

W opublikowanej na stronie Urzedu Miasta odpowiedzi na interpelację napisano, że inwestycja jaką była “Przebudowa zabytkowego budynku dworca kolejowego w Nowym Targu” została zrealizowana przy współfinansowaniu ze środków RPO Województwa Małopolskiego na lata 2014-20 w ramach projektu “Utworzenie głównego węzła przesiadkowego regionu Podhalańskiego w oparciu o przebudowę dworca kolejowego w Nowym Targu i jako taka objęta została okresem trwałości przez 5 lat. Zgodnie z projektem – parter budynku dworca ma służyć na potrzeby obsługi podróżnych jako dworzec kolejowy, a piętro – na cele wystawiennicze.

“Obecnie budynek jest zarządzany przez Miejski Ośrodek Kultury. W związku z prowadzoną inwestycją (chodzi o przebudowę budynku MOK – przyp. red.) – biblioteka została przeniesiona do położonego w centrum miasta budynku PZU” – przypomina magistrat.

Na pytanie radnej Pawlikowskiej, czy była przeprowadzona inwentaryzacja innych obiektów miejskich z przeznaczeniem na bibliotekę i czytelnię, odpowiedź brzmi: “w zasobach miasta nie ma budynku z wolną powierzchnią spełniającą wymagania dotyczące funkcjonowania bibliotek i na dzień dzisiejszy nie ma potrzeby przeprowadzać inwentaryzacji budynków pozostających w posiadaniu Miasta pod kątem, jaki pan sugeruje”.

Mimo wspomnianych w odpowiedzi Urzędu Miasta zastosowań dla wyremontowanego budynku – trudno uznać, że zostały one przez kolej dotrzymane. W budynku nie ma kasy biletowej, a i parter zamykany wczesnym popołudniem w żaden sposób nie służy podróżnym jako poczekalnia.

s/

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSzef WHO: To nie ostatnia pandemia
Następny artykułW areszcie musieli na kolanach śpiewać hymn. Kto przestał, obrywał