Inwestycja na krańcówce na Bugaju jest już po odbiorach i będzie otwarta od przyszłego czwartku.
– Kilka lat temu zastanawialiśmy się jak to miejsce zagospodarować, żeby nie było to miejsce tylko do wyprowadzania psów. I myślę, że udało się. Mamy nowoczesny przystanek nazywany przez nas dworcem. Jest to zmiana nie tylko dla pasażerów, ale również dla kierowców i obsługi – mówił prezydent Grzegorz Mackiewicz.
Budynek dworca autobusowego ma 61 m², na które składa się poczekalnia i toalety dla pasażerów, kasa biletowa, pomieszczenie socjalne i techniczne oraz toaleta dla kierowców MZK. Jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Wyposażony jest m.in. w monitoring wizyjny (połączony z siedzibą Straży Miejskiej), system sygnalizacji włamania i napadu, systemy pożarowe, oświetlenie awaryjne. Zastosowano ekologiczne ogrzewanie z wykorzystaniem pompy ciepła i rekuperacji. Budynek jest klimatyzowany. Od strony ulicy Waltera-Jankego ściana wykonana została w formie fasady wentylowanej, obłożona płytami elewacyjnymi. Nowy obiekt zastąpił stary kontener, postawiony na krańcówce na przełomie lat 80. i 90. ubiegłego stulecia.
Poczekalnia Pomieszczenie socjalne dla kierowców Toaleta dla pasażerów
Dworzec będzie czynny każdego dnia w godz. 4.10 – 22.30, natomiast kasa biletowa będzie czynna w dni powszednie 6.30 – 14.30.
Realizacja inwestycji jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej (85% kosztów kwalifikowalnych) w ramach projektu „Modernizacja i rozwój komunikacji miejskiej w Pabianicach”. Miasto pozyskało także dodatkowe dofinansowanie ze środków budżetu państwa. Pierwszy przetarg na inwestycję został unieważniony. Jedyna oferta na wykonanie w drugim przetargu wyniosła 901.500 zł netto (1.108.845 zł brutto) i była nieco tańsza niż w pierwszym przetargu. Według kalkulacji wykonawcy największą kosztowo pozycją była przebudowa nawierzchni drogowej – 413.895 zł netto. Sama budowa budynku dworca była wyceniona na 378.840 zł netto. Zakres prac obejmował też m.in. budowę chodników, zagospodarowanie terenu, przebudowę infrastruktury technicznej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS