Stali w składzie, Earl Bamber i Alex Lynn będą zmieniać się w samochodzie Cadillac V-Series.R LMDh obsługiwanym przez zespół Ganassi podczas sześciogodzinnego wyścigu na Imoli. Dwuosobowy skład potwierdzono wraz z publikacją listy zgłoszeń na drugą rundę WEC, która odbędzie się na Imoli w kwietniu.
Takie rozwiązanie odbiega od tradycji korzystania z trzech kierowców we wszystkich wyścigach w kategorii Hypercar, a także wcześniej w LMP1.
Chip Ganassi już w styczniu w rozmowie z Autosport i Motorsport.com podczas otwarcia sezonu IMSA SportsCar Championship, Daytona 24 Hours, wskazał na taki zamiar w kontekście ich programu w WEC, w krótszych imprezach.
Stephan Mitas, szef niemieckiego oddziału Ganassiego prowadzącego program Cadillaca w mistrzostwach świata, wyjaśnił nieco konkretniej ten plan.
– W sześciogodzinnych imprezach istnieją pewne korzyści wynikające z oszczędności czasu już podczas treningów, a następnie w trakcie wyścigu. Dwóch kierowców to wzrost osiągów – wyjaśnił.
Oficjalnie jednak Cadillac nie potwierdził, że dwuosobowy skład będzie obowiązywał we wszystkich pięciu, sześciogodzinnych wydarzeniach, jakie znalazły się w kalendarzu czempionatu.
Marka General Motors ogłosiła przed sezonem, że regularną parę, Bambera i Lynna, uzupełniać będą Sebastien Bourdais oraz jego kolega z ekipy ścigającej się w IMSA, Renger van der Zande, a także „wybrani koledzy z formacji Chip Ganassi Racing”.
Dodano, że zespół „potwierdzi trzeciego kierowcę przed niektórymi wyścigami długodystansowymi”.
Laura Wontrop Klauser, szefowa ds. wyścigów w General Motors, wskazała, że pełny skład kierowców pojazdu V-Series.R wystawianego w WEC będzie potwierdzany przed każdą kolejną imprezą. Cadillac później ogłosił, że gwiazda IndyCar, Alex Palou, dołączy do Bambera i Lynna w aucie nr 2 podczas 24h Le Mans.
Scott Dixon będzie współpracował z Bourdaisem i van der Zande w dodatkowo zgłoszonym pojeździe na francuski klasyk, jeżdżąc też dla amerykańskiego producenta w IMSA.
Cadillac zmierza do Imoli po stracie piątego miejsca w pierwszej odsłonie sezonu. Zostali zdyskwalifikowani po wyścigu Katar 1812 km z powodu nieprawidłowości homologacyjnych w ich aucie.
To ostatni sezon partnerstwa Cadillac/Ganassi. W marcu ujawniono, że ich kooperacja zarówno w IMSA, jak i WEC, zostanie zakończona po tegorocznych zmaganiach.
Składy kierowców w pozostałych 37 samochodach na liście zgłoszeń do 6 Hours of Imola pozostają niezmienione w porównaniu z Katarem.
Lista zgłoszeń – 6 Hours of Imola
Oglądaj: Testy przed 6 Hours of Imola 2024 – Ferrari 499P LMH
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS