Przypomnijmy – przejście przez śluzę zostało zamknięte po jej remoncie. Wody Polskie informowały, że podyktowane było to względami bezpieczeństwa. W ubiegłym roku mieszkańcy wschodnich osiedli napisali jednak w tej sprawie petycję. – A do dziś podpisały ją prawie cztery tysiące osób.
– Przez wiele dziesięcioleci śluza pozostawała dostępna i nie dochodziło do niej do wypadków. (…) Uważamy, że możliwe jest zabezpieczenie nowego przejścia pod względem technicznym, wdrożenie niezbędnych zasad bezpieczeństwa i dopuszczenie go pod względem prawnym – czytamy w petycji mieszkańców.
Latem 2024 udało się dojść do porozumienia.
– Proponowaliśmy kilka rozwiązań, które umożliwiłyby bezpieczne przejście przez śluzę. Z różnych przyczyn, w poprzednich latach nie udało się jednak uzyskać zgody ze strony Wód Polskich. Teraz to się zmieniło, za co bardzo dziękuję nowej pani dyrektor. Wystarczyło jedno spotkanie byśmy doszli do porozumienia. Wspólnie znaleźliśmy rozwiązanie, które znowu otworzy śluzę dla spacerowiczów i rowerzystów – mówił w czerwcu Jakub Mazur, wiceprezydent Wrocławia.
Dostosowaniem przejścia przez śluzę do ustalonych wspólnie wymogów bezpieczeństwa, zajmie się ZDiUM. W przetargu na dostosowanie śluzy Opatowickiej do ruchu pieszego wpłynęły dziś dwie oferty:
- firmy ROTOMAT Sp. z o.o. – na kwotę 647 964 złotych
- firmy HDL BUDOWNICTWO Sp. z o.o. – na kwotę 356 700 złotych
Teraz czas na ich weryfikację pod kątem formalnym i merytorycznym.
Co ma się zmienić na śluzie?
Przed wejściem na koronę obiektu zamontowane zostaną urządzenia regulujące i zarządzające dostępem, które będą sterowane przez uprawnione osoby obsługujące śluzę. Będzie elektryczna blokada, która automatycznie zablokuje wejście na teren śluzy, gdy wrota będą otwarte. Będzie też światło zielone, gdy ze śluzy piesi będą mogli korzystać.
Dojścia do pomostu z obu stron mają się stać wygodniejsze i bezpieczniejsze. Po obu stronach śluzy powstaną ścieżki o szerokości 3,5 metra z nawierzchni przepuszczalnej. Wzdłuż ścieżek zamontowane zostanie oświetlenie. Przy samym wejściu na teren śluzy mają się pojawić dodatkowe zabezpieczenia, zapobiegające ewentualnym wypadkom.
Przejście będzie dostępne zarówno dla pieszych jak i rowerzystów prowadzących rower. Sam korytarz na śluzie będzie miał około 1,4 metra szerokości.
Zobacz również
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS