Powody wakacyjnych opóźnień
Co rusz docierają do nas medialne informacje o problemach pasażerów na lotniskach, a dotyczą one najczęściej opóźnionych lotów. Powodów jest kilka. Przede wszystkim okres wakacyjny to wzmożony ruch lotniczy, większa liczba podróżnych oraz dużo więcej lotów. To zagęszczenie ma wpływ na płynność ruchu, zdarza się na przykład, że należy poczekać, bo poprzedni samolot nie wylądował albo brakuje slotu na lotnisku, by inny mógł wystartować.
Nakładają się na to również sprawy kadrowe. Latem niedobory personelu dają się we znaki jeszcze mocniej, dotyczy to kontrolerów lotu, załogi lotniska, personelu pokładowego różnych linii lotniczych. Okres wakacyjny to także czas, kiedy pracownicy linii, lotnisk i służb kontrolnych częściej organizują strajki, co może prowadzić do zakłóceń w ruchu lotniczym. W czerwcu miał miejsce strajk irlandzkiego stowarzyszenia pilotów, a w maju głośno było o 2 strajkach francuskich kontrolerów lotniczych, które skutkowały dużą liczbą anulowanych i mocno opóźnionych lotów.
Zmienna, letnia pogoda również potrafi tu namieszać – wysokie temperatury mogą wpływać na sprawność samolotów, a porywiste burze i wichury zakłócać ruch lotniczy.
„Pierwsze półrocze tego roku zakończyliśmy z bardzo dobrymi wynikami sprzedażowymi, mamy więc jeszcze więcej interesujących danych, w których widać wyraźnie, że wraz ze startem wakacji coraz częściej mierzymy się z zakłóceniami lotów. Całkowity współczynnik opóźnionych lotów (w stosunku do wszystkich rezerwacji) wyniósł w maju 11%, a w czerwcu już ponad 22%. Również w czerwcu odnotowaliśmy większą liczbę odwołanych lotów lub zmian rozkładowych – to ponad 10% (w maju to 4%) – komentuje Marta Gałuszka, Brand Manager Fru.pl – Zwiększyła się też liczba incydentów, gdy pasażerowie dowiadywali się o zmianach lub odwołanych lotach na ostatnią chwilę, już na lotnisku – w czerwcu było to 18%, w maju 6%” – dodaje Gałuszka.
Przepis na spokojniejszy urlop
Trudno wpłynąć na warunki pogodowe lub przewidzieć strajki na lotnisku, jednak łatwo sprawdzić na kogo można liczyć w kryzysowych sytuacjach i kto oferuje wspierające rozwiązania dla swoich klientów.
Fru.pl znane jest z doskonałej i wysoko ocenianej obsługi klienta, potwierdza to również nominacja dla Menedżerki Zespołu Konsultantów w konkursie Polish Contact Center Awards. Fru.pl oferuje produkty odpowiadające na wakacyjne potrzeby i problemy, takie jak opóźnienia, zmiany lotów czy ich odwołanie.
Pierwszy z nich to FRU Trip Protect, dzięki któremu można kontynuować podróż bez wydawania pieniędzy i bez zmartwień. W ramach usługi konsultanci proponują nowe, jak najszybsze alternatywne opcja dotarcia do celu. W przypadku odwołanego lotu warto mieć w zanadrzu FRU Fast Refund. Konsultanci pomogą wtedy bezpłatnie w znalezieniu alternatywnego lotu z dostępnych propozycji linii lotniczych. Jeśli propozycja nie spotka się z akceptacją pasażera, wtedy zostaje zlecony zwrot natychmiastowy w formie vouchera lub gotówki, który trafia na konto klienta w ciągu 24 godzin. Nie dość, że jest to szybciej, niż oferuje jakakolwiek linia lotnicza, nie trzeba czekać na decyzję 30-60 dni, to jeszcze nie wymaga formalności i stosu dokumentów.
Warto pamiętać, że w przypadku opóźnień wynoszących co najmniej 3 godziny, pasażerowie mają prawo ubiegać się o odszkodowanie. Jego wysokość zależy od miejsca wylotu i przylotu, a wszelkich wskazówek oraz informacji, jak się o nie ubiegać, także udziela Fru.pl. Firma służy wsparciem również dla osób, które nie zarezerwowały podróży za ich pośrednictwem. W krakowskich i warszawskich punktach lotniskowych Fru.pl można otrzymać informacje, porady oraz pomoc w znalezieniu i zakupie alternatywnych lotów.
Materiał Promocyjny Public Relations Fru.pl
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS