A A+ A++

Po krótkiej czwartkowej rozgrzewce w piątkowy poranek rywalizacja w trzeciej rundzie sezonu FIA ERC 2024 ruszyła na dobre. Na początek załogi musiały się zmierzyć z próbą Gronlund, nowością tegorocznego harmonogramu.

Najlepiej spisali się Oliver Solberg i Elliott Edmondson. Na nieco ponad 10 kilometrach pokonali Isaka Reiersena i Stefana Gustavssona o 0,6 s. Kolejną sekundę dłużej jechali Martins Sesks i Renars Francis.

– Niezły oes. Starałem się rozpocząć spokojnie i czysto. Nic specjalnego – komentował Solberg.

– Wyczucie jest naprawdę dobre. Ojojoj. Zobaczymy, co zrobi Oliver, ale to całkiem niezły początek – cieszył się Reiersen.

– Nie było dobrze. Popełniłem kilka głupich błędów. Ale w porządku. Dopiero zaczynamy – przypomniał Sesks.

Na oesowym podium nie zmieścili się Hayden Paddon i John Kennard [+1,9 s]. Piątkę zamknęli Frank Tore Larsen i Lars-Hakon Lundgreen [+3,9 s]. Mikko Heikkila i Kristian Temonen uzyskali szósty wynik [+4,4 s]. Z kolei Mads Ostberg i Patrik Barth [+6,4 s] zremisowali z Johanem Kristofferssonem i Stige Rune Skjaermoenem.

– Byłem chyba zbyt ostrożny. Tempo jest bardzo wysokie, ale mogłem mocniej przycisnąć. Drugi przejazd będzie tu wielką frajdą – ocenił Paddon.

– Miejscami byłem nieporządny, za dużo poślizgów. Trzeba znaleźć właściwy rytm i cisnąć – przekazał Larsen.

– Nie jestem zadowolony. Cisnąłem, ale chwilami niełatwo było zaufać notatkom – narzekał Heikkila.

– Było w porządku, jednak w samochodzie coś brzydko pachnie. Jakby spaloną gumą. Musimy to sprawdzić – przyznał Ostberg.

– O mój Boże. Chyba potrzebuję pieluchy homologowane przez FIA. Prawie wypadliśmy już na pierwszym zakręcie. Strasznie dużo notatek. Miałem problemy nawet w łatwych miejscach. Staram się mieć frajdę – mówił Kristoffersson.

W dziesiątce zmieścili się jeszcze Mathieu Franceschi i Andy Malfoy [+7 s], liderzy tabeli sezonu FIA ERC, oraz Mikołaj Marczyk i Szymon Gospodarczyk [+8,9 s]. Polacy zdławili silnik na starcie.

– Wyczucie jest niezłe. Nadal się czyści. Fajny oes na początek dnia. Muszę tylko ślizgać się nieco mniej – wyjaśnił Franceschi.

– Na starcie zgasiłem silnik. Poza tym w porządku. Jazda była niezła, ale na starcie straciliśmy z 5 sekund – tłumaczył Marczyk.

Po OS2 liderem pozostaje Paddon. Solberg zbliżył się na 0,1 s. Sesks traci 0,7 s, a Reiersen 1,6 s. Piątkę kompletuje Ostberg [+4,8 s]. Marczyk zamyka dziesiątkę [+9,4 s].

Igor Widłak i Daniel Dymurski byli trzecią załogą ERC3. Próbę w tej kategorii wygrali Tristan Charpentier i Florian Barral, lepsi od Polaków o 8,1 s. Po oesie Widłak przesunął się na czwarte miejsce, 15,9 s za Charpentiera.

Wyniki po OS2:

1. Hayden Paddon/John Kennard Hyundai i20 N Rally2  7.00,1
2. Oliver Solberg/Elliott Edmondson Skoda Fabia RS Rally2 +0,1 s
3. Martins Sesks/Renars Francis Toyota GR Yaris Rally2 +0,7 s
4. Isak Reiersen/Stefan Gustavsson Skoda Fabia RS Rally2 +1,6 s
5. Mads Ostberg/Patrik Barth Citroen C3 Rally2 +4,8 s
6. Frank Tore Larsen/Lars Lundgreen Volkswagen Polo GTi R5 +5,2 s
7. Johan Kristoffersson/Stig Rune Skjaermoen Volkswagen Polo GTI R5 +6,5 s
8. Mikko Heikkila/Kristian Temonen Toyota GR Yaris Rally2 +6,8 s
9. Eyvind Brynildsen/Jorn Listerud Volkswagen Polo GTi R5 +9,3 s
10. Mikołaj Marczyk/Szymon Gospodarczyk Skoda Fabia RS Rally2 +9,4 s

Polecane video:

Oglądaj: Królewski Rajd Skandynawii 2024 – Kwalifikacje

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułRegulamin zabawy „20 kilometrów dla Starogardu”
Następny artykułPrzed nami Dni Rudy Śląskiej. Obowiązują przepisy o bezpieczeństwie imprez masowych