A A+ A++

Od 1 listopada 2022 roku obowiązują nowe przepisy dotyczące przeprowadzania badań technicznych pojazdów. Zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury pracownik stacji kontroli pojazdów będzie musiał zwrócić uwagę na większą liczbę rzeczy niż dotychczas. Sprawdź, kogo będą dotyczyły nowe zasady i jak będzie wyglądało badanie.

Jak pracownik SKP sprawdzi działanie systemu eCall?

Jedną z największych zmian w procedurze badania technicznego pojazdu jest wprowadzenie systemu eCall do wykazu badanych elementów. System szybkiego powiadamiania o wypadkach drogowych, jakim jest eCall, został wprowadzony w strategii Komisji Europejskiej. Każdy samochód osobowy oraz dostawczy o masie nieprzekraczającej 3,5 tony, który uzyskał homologację po 31 marca 2018 roku, musi posiadać system eCall.

Od 1 listopada diagnosta będzie miał obowiązek sprawdzić prawidłowość działania tego modułu. Tylko… jak? Żeby uzyskać dostęp do takich informacji każda stacja kontroli pojazdów, musiałaby mieć dostęp do oprogramowania dla każdej, konkretnej marki. Na ten moment SKP nie mają uniwersalnego urządzenia do sprawdzania różnych producentów samochodów.

Jak w takim razie będzie wyglądała kontrola sprawności systemu eCall po 1 listopada 2022 roku? Pracownik stacji kontroli pojazdów będzie jedynie sprawdzał fizyczną obecność przycisku, a nie będzie wykonywał próbnych połączeń z samochodu do Centrum Powiadamiania Ratunkowego.

Zmiany dla kierowców: Diagnosta sprawdzi stan amortyzatorów

Do tej pory, a więc do końca października 2022 roku, testowanie działania amortyzatorów w stacji kontroli pojazdów, było fakultatywne. Pracownik mógł wykonać tę czynność we własnym zakresie. Zgodnie z przepisami, od 1 listopada 2022 roku, sprawdzenie stanu amortyzatorów w samochodzie będzie obowiązkiem diagnosty podczas przeprowadzania badania technicznego. Do tej pory konieczne było sprawdzenie kondycji amortyzatorów jedynie w sytuacji, gdy samochodów przechodził kontrolę stanu technicznego po wypadku.

Nowe przepisy: Kontrola ilości diod LED

Kierowca pojazdu wyposażonego w reflektory LED musi od 1 listopada 2022 roku zwrócić uwagę przed badaniem technicznym na stan świateł w swoim samochodzie. Wynika to z faktu, że do tej pory opis usterki świateł brzmiał “brak światła, źródła światła lub jego uszkodzenie”. Od początku listopada 2022 funkcjonuje dodatkowo wzmianka o treści “w przypadku LED nie działa więcej niż ⅓”. Bardziej doprecyzowane opisanie usterek sprawi, ż … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułTalent Polek go zachwycił. Rusza z przełomowym projektem
Następny artykułKomiksy na wyciągnięcie ręki. Otworzą szafę komiksową