A A+ A++

Chociaż w drugim kwartale roku DFDS przychody zmalały o 3,2 proc. zaś zysk operacyjny EBITDA zmalał o 5 proc., to zarząd giganta podniósł prognozę EBITDA na cały 2023 rok do 4,8-5,2 mld koron z 4,5-5 mld koron duńskich, przy przychodach porównywalnych do uzyskanych w 2022 roku.

Zarząd tłumaczy optymizm podwyżkami opłat (w tym paliwowych) oraz przejęciami, choć przyznaje, że w drugim kwartale wielkości przewozów zmalały: w przypadku pasażerów o 28 proc. r/r, ładunków o 20 proc. Zarazem w stosunku do pierwszego kwartału widoczna jest poprawa. 

Czytaj więcej

W Europie Środkowej Czesi kupują magazyny

Po przejęciu trzech firm, DFDS nie zwalnia tempa przejęć. W lipcu duńska firma ogłosiła zakup holenderskiego przewoźnika Estron Group, który wykonuje plandekowe przewozy między Holandią, Wielką Brytanią, Niemcami, Beneluksem i Polską. 

Także w lipcu antymonopolowe władze Turcji zezwoliły na przejęcie działu drogowych przewozów Ekol Logistics. W ten sposób DFDS chce przenieść swoje doświadczenia z regiony Bałtyku na Morze Śródziemne. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułFałków kontra Przedbórz. Za nami kolejna edycja towarzyskiego meczu [zdjęcia]
Następny artykułPantomogram – co warto o nim wiedzieć przed wykonaniem badania?