Rynek przewozów między Turcją i Europa ma wartość 8 mld euro, z czego połowę przypada na transport drogowy, a ponad 3 mld na morski. – Strategiczna logika sprzedaży międzynarodowej sieci transportowej Ekol Logistics do naszego wieloletniego partnera DFDS jest przekonująca. Dlatego razem z kolegami bardzo się cieszę, że ponownie się porozumieliśmy i wypracowaliśmy zmienione porozumienie. Dzięki temu może rozpocząć się nowa historia wzrostu – tłumaczy założyciel i prezes zarządu firmy Dyrektor Ekol Logistics Ahmet Musul.
Firmy współpracują ze sobą od 2019 roku, gdy DFDS zapewniło stabilny dostęp di usług promowych, które ostatecznie przejęło, a model przejęcia logistyki kontraktowej Ekol jest wzorowany na wcześniejszym zakupie działu promowego.
Czytaj więcej
DFDS zaoferuje w ten sposób kompletne rozwiązanie transportowe i logistyczne, mając dostęp do rynku tureckiego i europejskiego. DFDS spodziewa się szybkiego rozwoju gospodarczego Turcji, która odniesie korzyści z przenoszenia fabryk bliżej Europy.
Trzy kroki do zysków
DFDS zapewnia, że plany integracji Ekol nie zmieniły się od kwietnia 2024 roku, gdy zostało zawarte pierwsze porozumienie. W tym czasie sytuacja Ekol pogorszyła się. Przychody zmalały z 542 mln euro w 2022 roku do prawdopodobnie 440 mln euro w tym roku, a marża brutto skurczyła się z 4,8 proc. do wartości ujemnej w tym roku. Strata spowodowana jest malejącym eksportem tureckim do Europy i rosnącym importem. Na zmianie przepływów ucierpiał Ekol, tracąc udziały rynkowe.
DFDS zakłada, że uda się poprawić wyniki spółki i planuje 5-procentową marżę na koniec 2027 roku. Już na koniec 2025 roku spółka ma być na plusie. Duńska spółka podkreśla, że ma już konkretny plan działania i wybrane kierownictwo procesu rozpisanego na 3 kroki.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS