Ducati Multistrada V4 – jak sama nazwa wskazuje – jest napędzane czterocylindrowym widlakiem o imponujących osiągach: moc 170 KM przy 10 500 obr/min, moment obrotowy 125 Nm przy 8750 obr/min. Mimo wszystko, to sporo mniej niż Panigale V4, czy Streetfighter V4.
Co ciekawe w silniku Multistrady zrezygnowano z rozrządu desmodromicznego(!), który był znakiem rozpoznawczym włoskiej marki.
To oznacza regulację zaworów co 60 000 km. Wymiana oleju i standardowy przegląd ma następować co 15 000 km lub raz w roku.
W porównaniu do V2 (1103 cm3) pojemność skokowa silnika V4 wzrosła do 1158 cm3. Przy czym skok tłoka pozostał bez zmian (53,5 mm), a o 2 mm zwiększono średnice cylindrów (do 83 mm). Nowa jednostka jest niższa i krótsza od poprzedniej o niemal 10 cm, jest przy tym nieco szersza (+ ok. 2 cm).
Ważący 66,7 kg silnik stanowi element nośny, nowej aluminiowej ramy. Stalowa kratownica odeszła w zapomnienie, podobnie jak jednoramienny wahacz. W Multistradzie V4 tylne koło prowadzi aluminiowy dwuramienny wahacz.
Ducati Multistrada V4 – pierwszy motocykl z radarem
Dzięki rozpoczęciu produkcji w październiku 2020 roku Multistrada V4 jest pierwszym seryjnie produkowanym motocyklem z aktywnym tempomatem, który wykorzystuje radar (system dostępny za dopłatą). Tym samym Ducati o włos wyprzedziło BMW, które zastosowało radar w najnowszej odsłonie modelu R 1250 RT.
Jednak w przeciwieństwie do BMW, Multistrada dysponuje również dodatkowym radarem umieszczonym z tyłu. Dzięki niemu motocykl ostrzeże kierowcę o szybko zbliżającym się pojeździe, a także wyeliminuje problem “martwego pola” w lusterkach.
Na tym nie koniec, bowiem w pakiecie otrzymujesz system ABS najnowszej generacji, który dostosowuje charakterystykę swojej pracy do pochylenia motocykla. Rozbudowaną kontrolę trakcji oraz tryby jazdy. Sześcioosiowa jednostka IMU zarządza działaniem ABS-u na zakrętach, kontroli wheelie (Ducati Wheelie Control), kontroli trakcji (Ducati Traction Control), która również zmienia charakterystykę na zakrętach, a także działaniem świateł doświetlających zakręty (DCL).
Standardowym wyposażeniem Multistrady V4 S jest również asystent ruszania pod górę (VHC). W tej wersji standardem jest również półaktywne zawieszenie Ducati Skyhook (DSS).
A wszystko to sterowane za pomocą nowego kolorowego wyświetlacza TFT o przekątnej 5 cali w standardowym modelu i 6,5 cala w wersji S. Aplikacja Ducati umożliwia sparowanie kokpitu ze smartfonem oraz, co ważne dla turystów, wyświetlanie mapy nawigacji na ekranie kokpitu motocykla.
Ducati Multistrada V4: hamulce i zawieszenia
Za hamowanie odpowiadają dwa radialne czterotłoczkowe zaciski Brembo, które wgryzają się w tarcze o średnicy 330 mm. Z tyłu pracuje dwutłoczkowy zacisk.
Elektronicznie sterowane zawieszenie Skyhook automatycznie dopasowuje się do warunków zmieniających się podczas jazdy. Automatycznie również ustawia napięcie wstępne sprężyn w zależności od obciążenia. Widelec upside-dwon ma skok 170 mm, a amortyzator 180 mm. Prześwit Multistrady V4 wynosi 220 mm.
Ducati Multistrada V4: cena, wersje i opcje
Multistrada V4 jest dostępna w kilku wersjach:
- w standardowym wyposażeniu (mechanicznie regulowane zawieszenie Marzocchi, zaciski hamulcowe Brembo M4.32), nie znamy polskiej ceny, ale na Wyspach Brytyjskich wynosi ona 15 495 funtów, czyli ok. 77 600 zł, dostępna w kolorze czerwonym z odlewanymi kołami;
- w wersji S (półaktywne zawieszenie Skyhook, zaciski hamulcowe Brembo Stylema, asystent ruszania pod wzniesienie, doświetlanie zakrętów), cena w Wielkiej Brytanii: 18 395 funtów, czyli ok. 92 000 zł, dostępna w kolorze szarym lub czerwonym z odlewanymi lub szprychowymi kołami;
- w wersji S Sport z całym wyposażeniem S, w dedykowanej czarnej, białej, czerwonej i szarej kolorystyce, również z wyborem rodzaju kół oraz dodatkowo wydechem Akrapovic i carbonowym błotnikiem. Angielska cena – 19 995 funtów, czyli ok. 100 000 zł;
W wersjach S i S Sport większy wyświetlacz TFT po sparowaniu z aplikacją Ducati może służyć jako ekran nawigacji. Chociaż aktywny tempomat we wszystkich wersjach jest opcjonalny, to modele S i S Sport standardowo są wyposażone w tradycyjny tempomat, a także quickshifter góra/dół.
Nowe Multistrady V4 mają się pojawić w salonach pod koniec listopada 2020 roku.
Zobacz również: nowe BMW R 1250 GS/Adventure
[embedded content]
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS