A A+ A++

Ducati Diavel zadebiutował w listopadzie 2010 r. jako model na 2011 r. Pierwsza odsłona tego motocykla napędzana była dwucylindrowym silnikiem Testastretta o pojemności 1198 cm3. W przypadku aktualnie oferowanej drugiej generacji w ofercie znajdują się dwie wersje tej maszyny – obie mają silnik o pojemności 1262 cm3, jedna nieco różniący się mocą i charakterystyką. Ducati XDiavel generuje 152 KM przy 9500 obr./min i 126 Nm przy 5000 obr./min. Natomiast Diavel 1260 159 KM przy 9500 obr./min i 129 Nm przy 5000 obr./min.

Jednak w praktyce nie ma to większego znaczenia, a tym, co głównie odróżnia XDiavela od Diavela 1260 jest pozycja, w jakiej się siedzi. W przypadku tego pierwszego nogi trzyma się z przodu, co upodabnia jazdę tym motocyklem do tej znanej z cruiserów. Jednak zwolennicy bardziej sportowej pozycji z nogami przesuniętymi do tyłu mogą zdecydować się na Diavela 1260. Już samo to pokazuje, że jest motocykl, który może trafić w gusta zwolenników bardziej sportowych interpretacji cruiserów (jak Harley-Davidson V-Rod), ale też power nakedów.

Wśród różnic można jeszcze wymienić to, że przy 220 kg (bez płynów) XDiavel jest o 2 kg cięższy od Diavela 1260, ale większe znaczenie ma kolejna cecha związana z pozycją za kierownicą. W przypadku Ducati XDiavela siedzisko znajduje się na wysokości 755 mm, a w Diavelu 1260 już na 780 mm.

Obie wersje dostępne są w odmianie standardowej i bogaciej wyposażonej S. Ducati Diavel 1260 wyceniony jest na 90 900 zł, a Diavel 1260 S na 101 900 zł. Bardziej cruiserowa wersja, czyli XDiavel kosztuje 95 900 zł, natomiast XDiavel S 103 900 zł.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKrośnieński magistrat szuka wolontariuszy do pracy w DPS-ach
Następny artykułZmiany w zasiłkach [ Gospodarka ]