Ducati Diavel zadebiutował w listopadzie 2010 r. jako model na 2011 r. Pierwsza odsłona tego motocykla napędzana była dwucylindrowym silnikiem Testastretta o pojemności 1198 cm3. W przypadku aktualnie oferowanej drugiej generacji w ofercie znajdują się dwie wersje tej maszyny – obie mają silnik o pojemności 1262 cm3, jedna nieco różniący się mocą i charakterystyką. Ducati XDiavel generuje 152 KM przy 9500 obr./min i 126 Nm przy 5000 obr./min. Natomiast Diavel 1260 159 KM przy 9500 obr./min i 129 Nm przy 5000 obr./min.
Jednak w praktyce nie ma to większego znaczenia, a tym, co głównie odróżnia XDiavela od Diavela 1260 jest pozycja, w jakiej się siedzi. W przypadku tego pierwszego nogi trzyma się z przodu, co upodabnia jazdę tym motocyklem do tej znanej z cruiserów. Jednak zwolennicy bardziej sportowej pozycji z nogami przesuniętymi do tyłu mogą zdecydować się na Diavela 1260. Już samo to pokazuje, że jest motocykl, który może trafić w gusta zwolenników bardziej sportowych interpretacji cruiserów (jak Harley-Davidson V-Rod), ale też power nakedów.
Wśród różnic można jeszcze wymienić to, że przy 220 kg (bez płynów) XDiavel jest o 2 kg cięższy od Diavela 1260, ale większe znaczenie ma kolejna cecha związana z pozycją za kierownicą. W przypadku Ducati XDiavela siedzisko znajduje się na wysokości 755 mm, a w Diavelu 1260 już na 780 mm.
Obie wersje dostępne są w odmianie standardowej i bogaciej wyposażonej S. Ducati Diavel 1260 wyceniony jest na 90 900 zł, a Diavel 1260 S na 101 900 zł. Bardziej cruiserowa wersja, czyli XDiavel kosztuje 95 900 zł, natomiast XDiavel S 103 900 zł.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS