Liczące niespełna dwie godziny Grand Prix of Long Beach jest jedną z najkrótszych rund IMSA w sezonie 2024. Na torze w Kalifornii ścigały się wyłącznie klasy GTP i GTD. Absencja kategorii LMP2 i GTD Pro sprawiła, że nie zobaczyliśmy Kuby Śmiechowskiego i Inter Europolu by PR1/Mathiasen Motorsports.
Pole position wywalczył Cadillac Racing #31. Pipo Derani pokonał Nicka Yelloly’ego o 0,009 sekundy. Trzeci Sebastien Bourdais stracił 0,023 s.
W wyścigu to właśnie Bourdais i van der Zande z załogi #1 Cadillac Racing pierwsi przecięli linię mety. Siostrzana załoga #31 w składzie Jack Aitken, Pipo Derani zajęła drugie miejsce. Felipe Nasr i Dane Cameron z #7 Porsche Penske Motorsport stanęli na najniższym stopniu podium.
Porsche zajęło trzy miejsca za duetem Cadillaca. Na kolejnych pozycjach uplasowało się #24 BMW M Team RLL, #85 JDC-Miller MotorSports, a stawkę GTP zamknął #10 Wayne Taylor Racing with Andretti. Wyścigu nie ukończyło #25 BMW M Team RLL i #40 Wayne Taylor Racing with Andretti.
W klasie GTD wygrał Lexus zespołu #89 VasserSullivan. Drugie miejsce zajęło BMW #96 Turner Motorsport. Na trzeciej pozycji uplasował się Mercedes #32 ekipy Korthoff/Preston Motorsports.
#01 Cadillac Chip Ganassi Racing Cadillac V-Series.R: Renger van der Zande, Sebastien Bourdais
Autor zdjęcia: Jake Galstad / Motorsport Images
IMSA czeka teraz blisko miesięczna przerwa. Kolejna rudna odbędzie się na torze Laguna Seca. Jednak ponownie nie zobaczymy w niej Inter Europolu Competition. Piekarze wrócą dopiero pod koniec czerwca na Watkins Glen.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS