Twoja drukarka HP przestała z dnia na dzień drukować i wyświetla błąd? Winna jest najnowsza aktualizacja, która wyłącza możliwość drukowania, jeśli wykryto nieoryginalny wkład z tuszem.
Kontrowersje wokół zabezpieczeń stosowanych przez HP wciąż narastają. Od kilku lat producent stara się utrudnić użytkownikom stosowanie zamienników tuszy, ostrzegając przed konsekwencjami takich wyborów, wyświetlając błędy, albo blokując możliwość drukowania całkowicie. W 2016 roku HP zrezygnowało z zabezpieczeń DRM swoich tuszy, których wprowadzenie motywowane było oczywiście dobrem użytkowników, jakością drukowania oraz koniecznością zabezpieczenia praw autorskich. Firma musiała nawet wypłacić 1,35 miliona dolarów klientom w czterech krajach europejskich, a podobne grzywny zasądzono również na innych kontynentach.
Drukarki HP nagle przestają drukować. Producent wypuścił aktualizację, która blokuje drukowanie w przypadku wykrycia nieoryginalnego pojemnika z tuszem.
Teraz okazuje się, że HP powróciło do swoich praktyk i wymusza na użytkownikach zakup drogich oryginalnych wkładów, blokując całkowicie drukarkę. „HP zaktualizowało swoje drukarki, aby całkowicie zakazać atramentów „innej firmy”! Nie wyświetlają już komunikatu „nie można zagwarantować jakości”, ale zamiast tego całkowicie wyłączają drukowanie, dopóki nie włożysz wkładu atramentowego HP” — napisał użytkownik portalu Reddit. „Po skontaktowaniu się z firmą HP poinformowano mnie, że jest to spowodowane ostatnią „aktualizacją” wszystkich drukarek”.
Dodatkowym problemem jest, że jeśli użytkownik obecnie korzysta z zamienników tuszy, to po aktualizacji nawet pełne pojemniki przestaną być wykrywane i konieczne będzie kupienie oryginałów. Nie znamy pełnej listy dotkniętych problemem drukarek – OfficeJet 774, 6978 i 6968 oraz OfficeJet Pro 6970 to tylko niektóre z wymienionych na stronie pomocy HP.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS