A A+ A++

Przypomnijmy, że przetarg został unieważniony 2 lutego, po tym, jak okazało się, że wszystkie oferty złożone w konkursie przekraczały założony budżet inwestycji.

Wcześniejsze szacunkowe obliczenia GDDKiA wykazywały, że na inwestycje wystarczy przeznaczyć 1,86 mln zł. Wtedy najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm z liderem MPRB (2 373 900 zł). Najdroższą ofertę złożyła firma Multiconsult Polska na kwotę 3 607 024,2 zł.

Finalnie, po wykluczeniu czterech firm z dalszej oceny, pozostała tylko najdroższa oferta złożona przez Multiconsult, która przekraczała budżet blisko o dwa miliony złotych, co praktycznie wykluczało możliwość wyboru.

Dlatego GDDKiA postanowiła unieważnić przetarg i ogłosić nowy. Po zebraniu wszystkich dokumentów konkurs ofert wystartował 12 lutego.

Ponowiony przetarg na dokumentację projektową swoim zakresem obejmuje wykonanie studium korytarzowego (SK), studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych (DŚU).  

Jak ma wyglądać obwodnica Nowej Dęby?

Przeznaczona do zaprojektowania, a następnie wybudowania inwestycja będzie w przyszłości obejmować swoim zakresem budowę drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), w tym: 

  • budowę skrzyżowań jednopoziomowych (rond) 
  • budowę odcinków dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległego terenu 
  • budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą obwodową 
  • budowę i przebudowę systemu odwodnienia korpusu drogowego 
  • budowę urządzeń ochrony środowiska  
  • przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej 
  • budowę oświetlenia drogowego 
  • organizację ruchu (oznakowanie poziome i pionowe z wyposażeniem), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego 
  • zagospodarowanie terenu zielenią. 

Według pomysłodawców obwodnica pozwoli na usprawnienie ruchu tranzytowego, którego część z drogi S7 przejmuje DK9, prowadząc dalej w kierunku Rzeszowa, a następnie w kierunku przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku. Dodatkowo obwodnica skróci czas przejazdu na kierunku Rzeszów – Radom i dalej w kierunku Warszawy. Realizacja obwodnicy w ciągu DK9 pozwoli na skierowanie ruchu tranzytowego poza zabudowę Nowej Dęby, a to zapewni odciążenie miasta z ruchu pojazdów ciężarowych.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSikorski: Gowin jest w sytuacji Leppera w 2007 roku
Następny artykułKuzyn Artura Boruca puka do Premier League!