Przypomnijmy, że przetarg został unieważniony 2 lutego, po tym, jak okazało się, że wszystkie oferty złożone w konkursie przekraczały założony budżet inwestycji.
Wcześniejsze szacunkowe obliczenia GDDKiA wykazywały, że na inwestycje wystarczy przeznaczyć 1,86 mln zł. Wtedy najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm z liderem MPRB (2 373 900 zł). Najdroższą ofertę złożyła firma Multiconsult Polska na kwotę 3 607 024,2 zł.
Finalnie, po wykluczeniu czterech firm z dalszej oceny, pozostała tylko najdroższa oferta złożona przez Multiconsult, która przekraczała budżet blisko o dwa miliony złotych, co praktycznie wykluczało możliwość wyboru.
Dlatego GDDKiA postanowiła unieważnić przetarg i ogłosić nowy. Po zebraniu wszystkich dokumentów konkurs ofert wystartował 12 lutego.
Ponowiony przetarg na dokumentację projektową swoim zakresem obejmuje wykonanie studium korytarzowego (SK), studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R) oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych (DŚU).
Jak ma wyglądać obwodnica Nowej Dęby?
Przeznaczona do zaprojektowania, a następnie wybudowania inwestycja będzie w przyszłości obejmować swoim zakresem budowę drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego), w tym:
- budowę skrzyżowań jednopoziomowych (rond)
- budowę odcinków dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległego terenu
- budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą obwodową
- budowę i przebudowę systemu odwodnienia korpusu drogowego
- budowę urządzeń ochrony środowiska
- przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej
- budowę oświetlenia drogowego
- organizację ruchu (oznakowanie poziome i pionowe z wyposażeniem), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego
- zagospodarowanie terenu zielenią.
Według pomysłodawców obwodnica pozwoli na usprawnienie ruchu tranzytowego, którego część z drogi S7 przejmuje DK9, prowadząc dalej w kierunku Rzeszowa, a następnie w kierunku przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku. Dodatkowo obwodnica skróci czas przejazdu na kierunku Rzeszów – Radom i dalej w kierunku Warszawy. Realizacja obwodnicy w ciągu DK9 pozwoli na skierowanie ruchu tranzytowego poza zabudowę Nowej Dęby, a to zapewni odciążenie miasta z ruchu pojazdów ciężarowych.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS