A A+ A++

Na budowie tunelu średnicowego w Łodzi rozpoczęło się drążenie drugiego z czterech tuneli jednotorowych.

(Fot. Sebastian Szwajkowski)

Chodzi o odcinek od komory przy ulicy Stolarskiej w kierunku przystanku Łódź-Koziny i dalej Łódź-Żabieniec. Tunel drąży tarcza Faustyna.

– Drugi tunel będzie miał długość ponad 1100 m i średnicę 8,5 m. Po wybudowaniu pierwszego tunelu od komory przy ul. Długosza do ulicy Stolarskiej, o długości 940 m, maszyna musiała odbyć przegląd. Dzięki dźwigom części i czoło tarczy wydobyto na powierzchnię, gdzie przeprowadzono konserwację – mówi przedstawiciel inwestora Rafał Wilgusiak z biura prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe. 

Katarzyna także poddana przeglądowi

Druga, większa tarcza, dotarła do Polesia, gdzie obecnie przechodzi przegląd techniczny zanim przewierci się przez ścianę podziemnego przystanku. TBM Katarzyna ma średnicę ponad 13 metrów. Drąży dwutorowy tunel o długości 2700 m od ulicy Stolarskiej do stacji Łódź Fabryczna. 

Czytaj: Tarcza drążąca tunel pod Łodzią znowu pracuje

Ostatnio na budowie tunelu doszło do protestu podwykonawców, którzy informowali, że nie są im wypłacane pieniądze za wykonaną pracę. Przedstawiciele głównego wykonawcy przekazali, że rozpoczęła się wypłata zaległości.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSytuacja jak pod Verdun. A na Zachodzie lockdown, ale teraz energetyczny [OPINIA]
Następny artykułUroczystość Bożego Ciała sięga XIII wieku