A A+ A++

Armatorzy już skierowali wokół Afryki kontenerowce o pojemności 1 mln TEU, a drugie tyle najprawdopodobniej wkrótce zostanie skierowane na ten szlak. Od 18 grudnia cena za transport 40-stopowego kontenera z Chin do Północnej Europy wzrosła o tysiąc dol. i wielu klientów obawia się, że to nie koniec podwyżek, które będą wymuszone przez opłatę za emisję CO2. Mogą one podnieść cenę transportu o 2 tys. dol. na 40-stopowym kontenerze. 

Na dodatek trasa wokół Afryki wydłużyła czas dostawy do 60 dni, co stanie się normą. W tej sytuacji atrakcyjne stają się przewozy kolejowe z Chin przez Rosję. – Spedytorzy już zauważają rosnącą liczbę pytań o takie przewozy – przyznaje prezes firmy Symlog Bartosz Miszkiewicz. 

Czytaj więcej

Dodaje, że klienci jeszcze nie rzucili się do zamówień, ponieważ ogólnie jest niski popyt na przewozy z Chin. W listopadzie koleje ULTC ERA przewiozły na zachód 16 344 TEU, o 41 proc. mniej niż rok wcześniej. Także DB Cargo raportuje w 2023 roku o połowę mniej pociągów na NJS w porównaniu do 2022 roku. 

Miszkiewicz zauważa, że z powodu niskiej jakości usług transportu morskiego, rosło zapotrzebowanie na kolejowe przewozy interwencyjne. – Nadawcy wybierają przesyłki drobnicowe w 20-stopowych kontenerach i wolą więcej zapłacić za kolej, bo morski transport trwał bardzo długo. Zauważamy lekką poprawę w liczbie zapytań we frachcie kolejowym. Pociąg z Xian dojeżdża w 10-12 dni do Małaszewicz, co pozwala nam oferować dostawy do klienta w Polsce w 14 dni, w tym samym czasie możemy dostarczyć ładunek nawet do Rumunii – zaznacza Miszkiewicz.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułAreszt za kradzież samochodu
Następny artykułSIATKÓWKA. Tie-break w Białymstoku