To „drogowy kręgosłup” Polski. Nowa autostrada A1, która po dokończeniu połączy północ i południe kraju, powstaje w śladzie istniejących już dróg. Budowana jest pod ruchem. Na całym odcinku w Łódzkiem (od Tuszyna do granicy z woj. śląskim) kierowcy jeżdżą jedną jezdnią. Na drugiej trwają prace.
Autostrada A1 podzielona na odcinki
Budowa podzielona jest podzielona na cztery odcinki: A (Tuszyn-Piotrków), B (Piotrków-Kamieńsk), C (Kamieńsk-Radomsko) i D (Radomsko-granica województwa). Prace na nich zaczynały się niezależnie od siebie. W różnych terminach.
Wykonawców każdego z tych odcinków Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybierała osobno. Dlatego też, przez potrzebę powtórzenia przetargu na etap B, prace na nim zaczęły się ok. dziewięciu miesięcy później niż na pozostałych.
CZYTAJ TAKŻE: Znakomite wieści dla kierowców. Wkrótce znikną trzy wąskie gardła na budowanej autostradzie A1
Autostrada A1 będzie też budować się w zimie
Wykonawcy nowej autostrady A1 mogą być chwaleni za tempo prac, czego dowodzi nasz obszerny raport dot. budowy autostrady (link powyżej). Wyprzedzają harmonogram także dlatego, że zima pozwoliła im pracować w trakcie przerwy, która im przysługuje od 15 grudnia do 15 marca.
Wykonawcy deklarują, że tej zimy także nie zejdą z placu budowy. Kierowcy powinni liczyć na sprzyjające warunki pogodowe, bo jak pisaliśmy we wspomnianym raporcie, nieprzerwane roboty skutkować mają tym, że w najbliższym czasie na A1 znikną trzy wąskie gardła, generujące ogromne korki. Chociażby w okolicach przyszłego węzła Piotrków Trybunalski Południe.
Postępy prac drogowców mogą państwo ocenić przeglądając również galerię zdjęć, która otworzy się po kliknięciu w główne zdjęcie tego artykułu.
Chcesz wiedzieć pierwszy, co ważnego dzieje się w Łodzi? Wyślemy Ci to na komórkę. Ściągnij aplikację „Wyborczej” i czekaj na powiadomienia. Jak to zrobić?
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS