Po wybudowaniu północno-zachodniej obwodnicy Starachowic zarząd województwa świętokrzyskiego zamierza przekazać zarządzanie drogą wojewódzką nr 744 przechodzącą przez miasto do powiatu starachowickiego, a ten gminie Starachowice. Ulice: Radomska, Kaczyńskiej, Bankowa, Armii Krajowej oraz Wyszyńskiego (wiadukt).
– W związku z tym zaczęliśmy przygotowywać się do tego procesu wybierając wykonawców dokumentacji technicznych związanych z przebudową tych ulic. W tej chwili dwóch różnych wykonawców realizuje dla gminy wykonanie dokumentacji technicznej tak, aby później można było na tej podstawie aplikować o środki zewnętrzne na modernizacje i przebudowę tych ulic. Zaczniemy od ulicy Radomskiej dlatego, że dla niej będziemy mieli wcześniej dokumentację. Kolejnym etapem będzie przebudowa alei Armii Krajowej. W przypadku tych ulic chcemy zadbać o bezpieczeństwo wszystkich uczestników ruchu drogowego: pieszych, rowerzystów, a także osób kierujących pojazdami. Aleja Armii Krajowej, ulica Radomska, to drogi najczęściej użytkowane w naszym mieście, dlatego ważne jest by były bezpieczne. Zadbamy o bezpieczne przejścia dla pieszych, ścieżki rowerowe, chodniki, zatoki autobusowe, ale także odwodnienie. Zadbamy także o to, aby wzdłuż ale Armii Krajowej było jak najwięcej nasadzeń zieleni, żeby to była prawdziwa „zielona aleja” przebiegająca przez Starachowice – informuje prezydent miasta Marek Materek.
Odcinek pierwszy: Radomska – rondo Kaczyńskiego
W założeniach stoi, że miasto chciałoby w przyszłości rozbudować ulicę i dobudować pasy dla lewoskrętów. Po obu stronach drogi miałyby pojawić się ścieżki dla rowerów. Wykonawca projektu ma się także zastanowić nad przekształceniem skrzyżowania ul. Radomskiej z ul. Bugaj na rondo, zaś skrzyżowania z ulicą Szkolną na rondo typu klepsydra. W planach jest budowa ronda u zbiegu ulic Konstytucji 3 Maja i Radomskiej, z wlotem na strefę przemysłową (ul. Czesława Klarnera). Projektant będzie musiał zaprojektować również parkingi, zatoki autobusowe, pętlę autobusową przy cmentarzu, zjazdy oraz doświetlenie przejść dla pieszych.
Odcinek drugi: Kaczyńskiej – Wyszyńskiego
Główne założenia dla całego odcinka drogi, to: rozbudowa drogi wraz z dostosowaniem istniejącej infrastruktury i budową nowej w zakresie potrzebnym do funkcjonowania drogi, usunięcie kolizji, regulacja pasa drogowego wraz z niezbędnymi wykupami, realizacja drogi rowerowej w pasie drogowym z połączeniami z istniejącymi drogami rowerowymi, doświetlenie przejść dla pieszych, szerokość głównego ciągu chodników minimum 3 m (z wyjątkami wynikłymi z istniejących przeszkód terenowych np. drzew).
Ponadto założona została budowa skrzyżowań typu rondo u zbiegu alei Armii Krajowej:
a. z ul. Oświatową,
b. z ul. Na Szlakowisku
c. z ul. Wojska Polskiego,
d. z ul. J. Kilińskiego
e. z ul. Kościelną,
f. z ul. Iłżecką,
g. z ul. Kard. S. Wyszyńskiego (z uwzględnieniem możliwości budowy czwartego wlotu na skrzyżowanie).
Do tego dochodzi reorganizacja przystanków komunikacji zbiorowej, a przy skrzyżowaniu przed Galerią Skałka (przedłużenie ul. Złotej) budowa sygnalizacji świetlnej. W założeniach do projektu jest zaprojektowanie zbiornika retencyjnego na kanalizacji deszczowej z możliwością skierowania odwodnienia w kierunku kolektora ul. Na Szlakowisku. Natomiast projektantom zalecono do przeanalizowania, z możliwością włączenia do projektu: reorganizację i rozbudowę parkingu przed budynkiem Policji z możliwością wjazdu lub wyjazdu z projektowanego ronda przy ul. Oświatowej ewentualnie kontynuacją przejazdu w kierunku pawilonów usługowych (Armii Krajowej 25) oraz likwidację lub korektę prawoskrętów przy rondzie „Solidarności” z możliwością wydłużenia zatoki postojowej przed budynkiem Armii Krajowej 11.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS