Ulica łącząca Garliczkę z Owczarami w Zielonkach zostanie w pełni zmodernizowana na odcinku nieco ponad dwóch kilometrów. Oprócz nowej jezdni powstaną chodniki i pobocza. Zbudowana zostanie m.in. kanalizacja deszczowa.
7 sierpnia wójt gminy Zielonki i wojewoda małopolski Krzysztof Jan Klęczar podpisali oficjalne porozumienie o przekazaniu 11,6 mln złotych dofinansowania na to zadanie. Środki pochodzą z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg i stanowią połowę potrzebnej kwoty.
– Na tę inwestycję od kilku lat czekali zarówno mieszkańcy, jak i goście przejeżdżający przez gminę. Pozwoli ona rozwiązać istotny problem komunikacyjny. Jestem przekonany, że inwestycja zostanie zrealizowana sprawnie i w terminie, i niebawem będzie można cieszyć się z nowej drogi – mówi wojewoda Krzysztof Jan Klęczar.
Za rok o tej porze
Wójt Zielonek Mirosław Golanko podkreśla, że zadanie to nie tylko poprawi komfort podróży kierowcom, ale również pieszym. W ramach rozbudowy powstaną chodniki i pobocza wraz z oświetleniem. Zostanie również stworzona kanalizacja deszczowa i przepusty. Zmodernizowana zostanie sieć wodociągowa i energetyczna. Do przebudowy jest sześć skrzyżowań.
– Staramy się zgłaszać takie inwestycje, które uzupełniają sieć dróg i ją modernizują. Patrzymy na potrzeby lokalnej społeczności, która wskazuje na nową infrastrukturą drogową, ale też nie zapominamy o pieszych i rowerzystach – zapewnia Mirosław Golanko.
Jak dodaje, nowe odcinki dróg łączą poszczególne miejscowości i ułatwiają komunikację. – Widzimy, jak rozbudowywana jest sieć dróg na północy Krakowa i to wymaga od naszej gminy inwestycji – stwierdza.
Do 22 sierpnia firmy zainteresowane tym zadaniem mogą zgłaszać swoje oferty. – Liczymy, że zmieszczą się w budżecie. Myślę, że przetarg uda się rozstrzygnąć w ciągu dwóch miesięcy i szacujemy, że już w przyszłym roku o tej porze będzie można korzystać z nowej infrastruktury – mówi Mirosław Golanko.
Potrzebny był ZRID
Gmina musiał ubiegać się o Zezwolenie na Realizację Inwestycji Drogowej, które otrzymała nieco ponad rok temu. W uzasadnieniu znalazły się takie kwestie, jak dostęp mieszkańców do dróg wyższych klas, ale też potrzeba dostosowania się do lokalnej turystyki. Oprócz tego ruch powodował zagrożenia dla pieszych, a samo położenie drogi pod wysokimi skarpami przy opadach deszczu powodowało podtapianie zabudowy mieszkalnej i gospodarczej.
– Ochrona życia i zdrowia ludzkiego stanowi najwyższy interes społeczny, a jedynie bezzwłoczna realizacja inwestycji pozwoli przyczynić się do znacznego ograniczenia zagrożenia dla życia ludzkiego poprzez poprowadzenie ruchu drogowego po nowoczesnych, bezpiecznych rozwiązaniach infrastrukturalnych, takich jak oświetlone chodniki, perony przystankowe, przejścia dla pieszych oraz sprawny system odwodnienia – widnieje w uzasadnieniu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS