A A+ A++

Ostatni odcinek dolnośląskiego fragmentu drogi ekspresowej S3 łączącego Bolków z Kamienną Górą jest już gotowy. Przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad we Wrocławiu planują oddanie tej inwestycji do użytku jeszcze podczas tych wakacji. 

Ostatni powstający fragment S3 na Dolnym Śląsku to droga z Bolkowa do Kamiennej Góry. Już kilka lat temu otwarto fragment między A4 a Bolkowem, a przed kilkoma miesiącami – między Kamienną Górą a Lubawką. Dzięki tej trasie do czeskiej granicy dotrzemy, korzystając tylko z autostrady i drogi ekspresowej (najpierw A4, potem S3). Otwarcie ostatniego odcinka planowane jest do końca tegorocznych wakacji. 

Drogowcy stan prac przy opisywanej inwestycji oceniają na 98,5 procent. – Pozostały już tylko prace typowo wykończeniowe i sprzątanie – mówi Magdalena Szumiata, rzecznik prasowy dolnośląskiego oddziału GDDKiA.

– Wykonawca musi uzyskać także konieczne odbiory. Sprawdzane są również systemy bezpieczeństwa w tunelach itp. – kontynuuje.

Jeden z tuneli na tej trasie jest najdłuższym pozamiejskim tunelem w Polsce. Został wydrążony w skale i ma długość 2,3 kilometra. Powstał między miejscowościami Sady Górne i Nowe Bogaczowice, czyli tuż za Bolkowem.  W obu nawach tunelu – w każdym z kierunków ruchu – są dwa pasy ruchu i dodatkowy pas awaryjny. Między nitkami jest też dodatkowy przejazd ewakuacyjny. Obok tunelu powstało lądowisko dla śmigłowców ratowniczych.

Tunel przechodzi właśnie odbiory techniczne. Gdy te się skończą, będzie mógł zostać otwarty. Ma to nastąpić do końca wakacji. 

Niestety, nowa droga kończy się na razie na granicy polsko-czeskiej. Czesi dopiero zabierają się za budowę swojego odcinka – autostrady D11, która docelowo ma połączyć Pragę z polską granicą w Lubawce i trasą ekspresową S3. Brakuje jeszcze około 40 kilometrów najbliżej naszej granicy. Czesi niedawno ogłosili wreszcie przetarg na budowę liczącego 21 kilometrów odcinka Trutnov – granica z Polską. Za prace ma odpowiadać polski Budimex, a droga ma być gotowa w 2027 roku. Nadal będzie jednak brakować odcinka Jaroměř – Trutnov (19,6 km). Ten ma być gotowy dopiero w 2028 roku.

Fot. GDDKiA

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKoszmar urlopu w Zakopanem. “Drugi raz nie przyjedziesz? Trudno, w kolejce czekają następni”
Następny artykuł“Śniadanie Rymanowskiego w Polsat News i Interii”