Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o definitywnym zakończeniu przetargu na budowę drogi ekspresowej S17 od węzła Piaski Wschód do węzła Łopiennik. W przyszłości droga ta stanie się kluczowym połączeniem centrum Polski z Ukrainą.
Po kilku miesiącach oczekiwania, pozytywnym wynikiem zakończyła się kontrola przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S17 od węzła Piaski Wschód do węzła Łopiennik. W maju 2024 r. GDDKiA jako najkorzystniejszą wskazała ofertę złożoną przez firmę Intercor, opiewającą na kwotę 695,5 mln zł. Od tej decyzji odwołali się jednak inni uczestnicy postępowania. Krajowa Izba Odwoławcza uwzględniła odwołania i zobowiązała GDDKiA do ponownej oceny i zbadania ofert. W efekcie jako najkorzystniejsza została wybrana oferta konsorcjum Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones o wartości 810 mln zł.
Odcinek Piaski – Łopiennik przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, a zakończy w okolicach Łopiennika Nadrzecznego. Poza przebudową węzła Piaski Wschód, inwestycja obejmuje także m.in. budowę trzech węzłów: Piaski Południe, w. Fajsławice oraz w. Łopiennik.
W ramach przetargu powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa o długości 16,6 km, a także drogi do obsługi ruchu lokalnego i obiekty inżynieryjne. Ponadto wykonawca wybuduje odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów. Zamontowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także zbudowane przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS