International Groupage Product Director – CEE, Rohlig Suus Logistics Piotr Szałkiewicz również obserwuje łagodne ożywienie w wymiarze europejskim. – Jednak tylko czas zweryfikuje, czy jest to długotrwały trend, czy tylko chwilowa poprawa koniunktury – niepokoi się Szałkiewicz.
Eksport szybko rośnie
Przedstawiciel Rohlig Suus Logistics zaznacza, że od początku roku firma notuje dużą nierównomierność w potokach i zmiany niezależnie od kierunku. – Polska jest krajem, który w ostatnich latach więcej towarów eksportuje niż importuje, dlatego też większe ożywienie można zauważyć w eksporcie. Z kolei, wolumen importowy rozwija się nieco wolniej, co sprawia, że różnica w bilansie handlowym nie pogłębia się znacząco. Oczywiście, ożywienie nie jest jednorodne na wszystkich rynkach. Zauważamy między innymi wzrost eksportu do Europy Zachodniej, a co ciekawe, największy w przypadku Niemiec – wskazuje Szałkiewicz.
Czytaj więcej
Czeka nas zalew nowych generacji elektryków
Scania wprowadza nową generację ciężarówek z dużymi akumulatorami. Dostawy rozpoczną się w czerwcu. W niedalekiej przyszłości pojawi się kolejna, ulepszona generacja, o jeszcze niższych kosztach użytkowania.
Podobny kierunek wymienia Zieliński. – Eksport do Europy zachodniej rośnie przez cały czas dość mocno. Najszybciej do takich krajów jak: Niemcy, Bułgaria, Grecja, Włochy, Słowacja. Trzeba także podkreślić, że eksport rozwija się sprawnie także do takich krajów jak: Czechy, Litwa, Holandia czy Rumunia. W związku z tymi wolumenami, otwieramy cały czas nowe połączenia międzynarodowe, zarówno w ekspercie jak i w imporcie – przyznaje przedstawiciel Raben Logistics Polska.
Od 3 czerwca firma otworzyła 7 nowych połączeń głównie z myślą o eksporcie i 4 nowe dla potrzeb importu. Od 10 czerwca ruszyło 5 nowych połączeń eksportowych i 2 importowe.
Na nierównowagę potoków ładunków zwraca uwagę także Pajęcka. – Umacniający się polski złoty w teorii jest czynnikiem, który mógłby zahamować wzrost eksportu, ale tak się nie dzieje. Widzimy większe zainteresowanie naszych klientów w zakresie eksportu. W związku z tym systematycznie i dynamicznie dostosowujemy nasze połączenia do tej sytuacji rozwijając sieć drobnicową pomiędzy terminalami w Polsce i Europie – stwierdza przedstawicielka DB Schenker.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS