Operator rozwija od dwóch lat połączenia drobnicowe m.in. do Hiszpanii, Skandynawii, Ukrainy czy krajów bałtyckich. Do tej pory w kierunku południowym operator oferował bezpośrednie linie drobnicowe do Turcji i Grecji. – Na efektywność naszych usług istotnie wpływa odpowiednio rozwinięta infrastruktura transportowa w Europie, w tym kluczowe trasy takie jak E60, E65, E68 i E75, łączące Czechy z regionem naszych nowych linii – podkreśla International Road Freight Director w Rohlig Suus Logistics Pavel Vrajík.
Operator posiada centra logistyczne w Polsce, Czechach, Słowacji, Słowenii oraz od niedawna na Węgrzech. W Brnie, skąd realizowany jest serwis, Suus zarządza obiektami o łącznej powierzchni 12 500 metrów kwadratowych. – Kluczowym czynnikiem wpływającym na efektywność naszego transportu jest sieć magazynów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – podkreśla Szałkiewicz.
Czytaj więcej
Polska w grze o Talgo
Rząd zainteresowany jest zakupem Talgo, połączenie z Pesą uczyniłoby z obu producentów europejskiego gracza.
Prawdziwym gigantem w regionie stał się Raben. Ta grupa ma 41 połączeń codziennych do Rumunii, w tym 13 linii drobnicowych, z czego 3 z Czech, 2 z Polski, kilkanaście z Niemiec, 2 ze Słowacji, 4 z Bułgarii, 2 z Węgier, 1 z Włoch. Obsługiwane punkty w Rumunii: Timisoara, Oradea, Cluż, Sibiu, Bukareszt.
Timisoara jest głównym centrum przeładunkowym dla linii do Grecji, Mołdawii, Bułgarii i Turcji. W Rumunii Raben zatrudnia 190 osób, ma 19 tys. m kw. powierzchni, 9 oddziałów, 300 środków transportu i obsługuje 40 tys. przesyłek miesięcznie.
Przemysł
Logistycy rozbudowują ofertę dla przemysłu, ale producenci inwestują także samodzielnie. Maspex buduje magazyn w miejscowości Valenii de Munte (Rumunia) i w miejscowości Velingrad (Bułgaria). Rumuński obiekt zwiększy efektywność łańcuchów dostaw w krajach południowych, zaś bułgarski poprawi możliwości magazynowe zakładu produkcyjnego.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS