Dzisiaj, 9 lutego (06:50)
Od dawna samochód przestał być pojazdem przeznaczonym jedynie do przemieszczania się. Dziś oferuje we wnętrzu takie warunki, jak w salonie luksusowego apartamentu, ekskluzywnym biurze, czy zaprojektowanym „ekologicznie” pomieszczeniu.
Trendy jakie panują w stylizacjach przestrzeni w środku auta zdają się gonić za tendencjami w modzie, nowych technologiach, czy architekturze. Dzięki temu powstają takie wnętrza, które śmiało można nazwać dziełami sztuki i nie tyczy się to jedynie samochodów segmentu premium.
Design kabiny pierwszej generacji Renault Zoe – samochodu z napędem elektrycznym – powierzono Dominique’owi Marzolfowi, który już w pierwszych swoich rysunkach nawiązywał do pojęcia czystości. To tu, po raz pierwszy w historii motoryzacji, zastosowano nowy materiał na desce rozdzielczej – delikatny, inspirowany światem wnętrz mieszkalnych. Fotele zostały pokryte jasną tkaniną i zabezpieczone teflonem, zapobiegającym plamieniu się materiału i ułatwiającym czyszczenie. Na wykładzinie podsufitki i na kokpicie umieszczono designerski piktogram przedstawiający układ scalony.
Zmiany klimatu, kurczące się zasoby naturalne i rosnąca urbanizacja, wymagają zastosowania nowych rozwiązań, również we wnętrzach samochodów. BMW i przoduje w takich rozwiązaniach. Drzwi otwierające się w przeciwnych kierunkach, a dodatkowo brak środkowego słupka i centralnego tunelu, który zwykle znajduje się w konwencjonalnych samochodach, tworzą doskonałą podstawę do uzyskania przestronnego wnętrza (pomimo kompaktowych wymiarów nadwozia), umożliwiającego pasażerom swobodne wykonywanie ruchów. W środku połączono naturalną skórę, drewno, wełnę i inne odnawialne, lub recyklingowane surowce. Deska rozdzielcza została wykonana z drewna eukaliptusa oraz sprasowanych włókien hibiskusa, podobnie jak obicie drzwi wewnątrz samochodu. Skóry, z których uszyto fotele, są garbowane w oliwie z oliwek, aby uniknąć szkodliwego, chemicznego procesu.
Wydawało by się, że samochody z nadwoziem kombi są skazane na użytkowość. Jednak jakość nie zna kompromisów – tę maksymę Audi można wyraźnie poczuć we wnętrzu np. A6. Przyciski działają tu precyzyjnie, lekko i bez zbędnych luzów, spoiny między elementami są równomierne i wąskie, w niektórych miejscach mają zaledwie kilka dziesiątych milimetra szerokości. Chromowane przesłony otaczają dysze wentylacji, delikatne paski z aluminium podkreślają opcjonalne wstawki z drewna szlachetnego. Przyciski przyciągają wzrok czarnym, miękkim wykończeniem, a zastosowane aluminium czyni pokrętła małymi dziełami sztuki. Schemat układu biegów i przycisk Start-Stop uruchamiający auto są podświetlone delikatnym, czerwonym światłem. Narażone na zniszczenia elementy obleczone są czarnym, błyszczącym lakierem i mają utwardzaną promieniami UV, odporną na zadrapania powłokę.
Siedzenia mogą być pokryte materiałem w kolorze m.in. beżowym, brązowym, popielatym, a do tego można skonfigurować barwę podsufitki. Na zamówienie we wnętrzu może być wykorzystane brązowe drewno jesionowe z otwartymi porami lub ciemnobrązowe drewno z korzenia orzecha. Jeszcze bardziej ekskluzywne jest drewno Beaufort – fornir z warstwowego drewna dębowego. Jest on wycinany specjalną, opracowaną przez Au … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS