Najlepszym przykładem trudnych warunków są obszary górskie. Nie wyobrażam sobie teraz wysłania w taki rejon samochodu elektrycznego zbudowanego w oparciu o aktualną technologię. Nieprzewidziany korek lub objazd może spowodować, że prądu zabranie. Musimy planować działania, biorąc pod uwagę możliwość wystąpienia bardzo niesprzyjających warunków i niekorzystnych zdarzeń. Jeżeli mówimy o miastach, proces elektryfikacji nastąpi szybciej, ponieważ odległości są mniejsze, a infrastruktura ładowania lepiej rozwinięta niż na terenach o małej gęstości zaludnienia. W miejscach dalej położonych potrzeba jeszcze sporo czasu, aby stacje ładujące były gęsto rozmieszczone, szczególnie te z szybkim ładowaniem.
Specjaliści przestrzegają, że transport powinien korzystać z własnych ładowarek, tańszych niż publiczne…
W awaryjnej sytuacji powinniśmy mieć możliwość doładowania prądu z sieci publicznej, nawet gdy jest on droższy. Nie możemy jechać na trasę “na styk” z zasięgiem. Liczymy jednak na dostawców elektromobilności, wspieramy także innowacyjność. Podczas Gdynia Explory Week, festiwalu innowacyjności, wybraliśmy do wsparcia opracowany przez zespół młodych innowatorek projekt akumulatora o dłuższej od obecnych żywotności i zapewniający wyższe bezpieczeństwo użytkowania. Ten projekt dokłada cegiełkę do postępu i cieszymy się, że młodzi ludzie zajmują się tym tematem, ponieważ chcą żyć w czystym świecie.
Jak wygląda elektryfikacja przewozów liniowych?
Na ciężkie elektryczne auta na liniach jest jeszcze trochę za wcześnie. Problemem jest niewystarczający zasięg elektrycznych ciężarówek, które co prawda dojadą z Gdańska do naszej centralnej sortowni pod Łodzią, ale one zaraz muszą wyjechać w drogę powrotną i znów pokonać 400 km, a takich modeli obecnie na rynku nie ma. W skali naszego kraju to duże wyzwanie i być może elektryczne ciężarówki sprawdziłyby się w Belgii, która jest krajem mniejszym od Polski, kiedy nie byłoby potrzeby ich doładowywania.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS