Od 29 grudnia zmieniają się zasady składania wniosków o dowód osobisty oraz odbioru dokumentu. Ma to wpływ na pracę departamentu obsługi mieszkańców w białostockim magistracie.
Jak informuje Agnieszka Błachowska z biura prasowego urzędu – nowe przepisy wchodzą w życie tuż przed nowym rokiem, bo 29 grudnia. Zmiany dotyczą sposobu wnioskowania o dowód osobisty, jego odbioru oraz wniosku online.
– Warto wiedzieć, na czym konkretnie zmiany te polegają, zwłaszcza, jeśli w sprawie dowodu osobistego planujemy wizytę w urzędzie już 28 i 29 grudnia – mówi przedstawicielka magistratu.
Dodaje, że od 29 grudnia wniosek o wydanie dowodu osobistego będzie można złożyć, przedkładając jedno zdjęcie oraz dowód osobisty lub paszport – nie będzie formy papierowej wniosku. O wydanie dowodu będzie można wnioskować także elektronicznie poprzez stronę gov.pl, ale będzie to wiązało się z koniecznością osobistej wizyty w urzędzie, aby złożyć odcisk palca i wzór podpisu.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS