A A+ A++

Departament Wdrożeń Systemu e-zdrowie CSIOZ kontynuuje serie spotkań dotyczących e-zdrowia w Polsce. W trakcie spotkań edukujemy uczestników m.in.: w jaki sposób rozpocząć proces wystawiania e-recept oraz e-skierowań, dodatkowo przekazujemy informacje co daje pacjentom Internetowe Konto Pacjenta (www.pacjent.gov.pl). Przypominamy iż udostępniliśmy zbiór najczęściej zadawanych pytań o e-recepcie, który jest dostępny tutaj. Poniżej sprawdzisz które pytania w minionym tygodniu padały najczęściej w trakcie spotkań.

Jak obalić mit o e-recepcie – Top 3 najczęściej zadawanych pytań

  • Czy podmiot nie posiadający umowy z NFZ musi wystawiać e-recepty?

Tak, wszystkie podmioty wykonujące działalność leczniczą muszą wystawiać e-recepty zgodnie z ustawą z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia Dz. U. 2011 Nr 113 poz. 657) od stycznia 2020 roku w obiegu mogą pozostać tylko recepty w formie elektronicznej tzw. e-recepty. Wyjątki są określone w ustawie Prawo Farmaceutyczne art. 95b– czyli wystawiane papierowo.

  • Proszę o wyjaśnienie procesu zachodzącego w systemie P1 w zakresie wystawiania e-recepty.

E-receptę wystawia się korzystając ze swojego systemu gabinetowego. Wystawiona e-recepta powinna zawierać wszystkie niezbędne dane (zgodnie z art. 96a ustawy Prawo Farmaceutyczne) oraz być podpisana podpisem elektronicznym (certyfikatem ZUS, profilem zaufanym, podpisem osobistym w e-Dowodzie Osobistym lub podpisem kwalifikowanym). Taka e-recepta trafia do systemu P1, a pacjent otrzymuje informację o wystawionej e-recepcie (w postaci elektronicznej lub w postaci wydruku informacyjnego). E-recepta może być następnie zrealizowana w dowolnej aptece.

  • Aktualnie jeżeli podmiot leczniczy nie ma umowy z NFZ na wystawianie recept refundowanych, to lekarze kontraktowi mogą indywidualnie wystąpić do NFZ o takie recepty. Czy w związku z wejściem e-recepty każdy podmiot lub praktyka zawodowa będzie mogła wystawiać recepty refundowane bez umowy z NFZ?

Od 2015 r. uprawnienie do wystawiania recept refundowanych nie wymaga zawarcia specjalnej umowy z NFZ. Ponadto, w przypadku recept elektronicznych, ich numery nie są nadawane przez NFZ. Natomiast przed wystawieniem recepty refundowanej należy sprawdzić uprawnienia pacjenta w eWUŚ.

Przypominamy, że w przypadku pytań bądź wątpliwości jesteśmy dla Państwa dostępni przez 7 dni w tygodniu w godzinach 6 – 21 pod numerem 19 457 oraz pod adresem e-mail: [email protected].

Informujemy jednocześnie, iż w dniu 23 października br. ruszyła rekrutacja na szkolenia z Elektronicznej Dokumentacji Medycznej realizowane w ramach Akademii CSIOZ. Szkolenia stanowią rozwinięcie dotychczasowych spotkań i skierowane są do pracowników podmiotów leczniczych (POZ, szpitale). Wszystkie informacje oraz formularz rejestracyjny znajdziecie Państwo pod adresem https://akademiaedm.csioz.gov.pl/signin 

Osoby zainteresowane zachęcamy do rejestracji.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOstrów Wielkopolski: Wysyp piratów drogowych
Następny artykułAtom String Quartet | koncert