Podczas sesji Rady Miasta Torunia w dniu 17 listopada 2022 r. radni ustalili nowe zasady przyznawania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków na terenie Gminy Miasta Toruń.
Poprzednia uchwała w tej sprawie była podjęta 18 października 2018 r. Zmiany dotyczą wydłużenia terminu rozpatrywania wniosków przez komisję. Wcześniej prezydent Torunia miał 60 dni na przedstawienie Radzie Miasta oceny wniosków w formie uchwały. Teraz będzie miał na to 90 dni.
Powodem do wprowadzenia zmian są głównie problemy z zachowaniem dotychczasowego terminu. Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków realizuje coraz większą liczbę zadań. Bardzo często rozliczenie dotacji na rok bieżący nakłada się z rozpatrywaniem wniosków na rok następny. Biuro ma obowiązek wezwania do uzupełnienia wniosków w terminie 7 dni, a – jak pokazuje życie – przesyłki zawierające wezwania wielokrotnie nie są odbierane przez adresatów lub są odbierane z opóźnieniem.
Ponadto, w załączniku do uchwały informującej o przyznanych dotacjach, zostanie podany od teraz stosunek procentowy każdej z przyznanych dotacji do kosztów całkowitych dotowanych zadań. W przypadku zmniejszenia zakresu prac realizowanych przez beneficjentów, otrzymają oni dofinansowanie tylko, gdy zachowany zostanie udział procentowy środków gminnych w stosunku do kosztów całkowitych zadania.
Beneficjenci będą musieli też podjąć decyzję o przyjęciu dotacji w ciągu 14 dni od chwili otrzymania projektu umowy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS