Obecnie dostawą opon do wszystkich głównych kategorii (samochody Rally1, WRC 2, WRC 3, Junior WRC) jest Pirelli. Włoski producent przejął obowiązki Michelina po sezonie 2020, a jego obecna umowa wygasa na koniec 2024 roku.
Ogłoszony przetarg dotyczy lat 2025-2027. Oferty można składać do 15 września. Rozstrzygnięcie planowane jest nieco ponad miesiąc później.
Potencjalny dostawca zgłaszając się do przetargu musi zaprezentować po dwie mieszanki szutrowe i asfaltowe, oponę na śnieg z kolcami oraz zimową oponę na asfalt w opcji z i bez kolców.
Oferenci muszą wykazać, że ich produkty cechuje najwyższa odporność na przebicia, mogąc jednocześnie zapewnić możliwość wyboru różnych strategii związanych z ogumieniem – brzmi fragment ogłoszenia.
Opony w WRC muszą wiązać się przede wszystkim ze strategią i osiągami w zmieniających się warunkach, a nie kojarzyć z kapciami czy nadmiernym zużyciem obniżającym osiągi. Konieczna jest wyraźna różnica między oponą deszczową i slickiem, tak, aby było łatwo dostrzec, że kierowca dokonał złego wyboru.
Osiągi w WRC są obecnie na bardzo wysokim poziomie, a FIA zaprasza oferentów do zaprezentowania innowacyjnych sposobów zachowania widowiskowości sportu, przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa.
Polecane video:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS