Pierwszy zmiana brzmienia związana jest z sytuacją Carlosa Sainza. Podczas kwalifikacji Hiszpan wypadł z toru w trakcie Q2 i uszkodził przednie skrzydło. Długo nie odjeżdżał z miejsca zdarzenia, więc pokazano czerwoną flagę i zatrzymano sesję. Ferrari z numerem 55 zdołało jednak wygrzebać się z trawy i o własnych siłach wróciło do alei serwisowej.
Po wznowieniu czasówki Sainz wykręcił odpowiedni czas i awansował do Q3, ostatecznie zdobywając siódme pole startowe.
Artykuł 39.6 wspomnianego regulaminu brzmiał wtedy, że kierowca, którego samochód zatrzyma się na torze podczas kwalifikacji lub kwalifikacji do sprintu, nie będzie mógł brać dalszego udziału w sesji.
Dlatego też wyniki czasówki oprotestował Aston Martin, ale zażalenie ekipy zostało szybko odrzucone przez sędziów.
Niemniej jednak zmieniono brzmienie powyższego paragrafu i aktualnie jest ono takie: Każdy kierowca, którego samochód podczas kwalifikacji lub kwalifikacji do sprintu zatrzyma się w miejscu innym niż aleja serwisowa i otrzyma fizyczną pomoc, nie będzie mógł brać dalszego udziału w sesji.
Nawet ze zmienionym brzmieniem artykułu Sainz w opisanym przypadku – i bez kontrowersji – mógłby w dalszym ciągu walczyć o jak najlepszą pozycję w czasówkach.
Druga sytuacja związana jest z karą dla Fernando Alonso. W trakcie sprintu przy próbie wyprzedzenia Carlosa Sainza doszło do kolizji. Alonso otrzymał karę czasową, ale ta nie miała dla niego znaczenia, ponieważ reprezentant Astona Martina i tak wycofał się z rywalizacji.
Teraz jednak, jeśli kierowca nie jest w stanie odbyć kary, sędziowie mogą przenieść ją na kolejny wyścig, w którym bierze on udział. W powyższym przypadku Alonso otrzymałby karę relegacji na starcie grand prix.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS