Doom Eternal otrzymał bezpłatną aktualizację do PlayStation 5 i Xboksów Series X|S, która jest chwalona przez Digital Foundry. Specjaliści potwierdzają, że deweloperzy zadbali o świetną jakość ray tracingu – jedynie dość niespodziewanie nowa wersja produkcji nie korzysta z filtrowania anizotropowego, co pogarsza jakość obrazu.
Tytuł id Software w trybie 120 fps działa na Xboksie Series X w dynamicznej rozdzielczości 1800p, a na PlayStation 5 osiąga 1584p. Taką płynność animacji oferuje także Xbox Series S – w tym wypadku maksymalnie pozycja propozycje 1080p, ale najniższa zmierzona rozdzielczość wyniosła nieco ponad 720p. Wybierając wariant „zrównoważony” gracze mogą liczyć na 4K (PS5/XSX) i 1440p (XSS) przy 60 klatkach na sekundę.
Digital Foundry podkreśla również, że DOOM Eternal osiąga docelowe 60 i 120 klatek na sekundę – w zależności od wybranego trybu.
Dziennikarze z Wielkiej Brytanii potwierdzili również istotny szczegół – DOOM Eternal wykorzystuje na Xboksach Series X|S funkcję VRS z RDNA2, której nie otrzymał PlayStation 5:
„Warto również zauważyć, że konsole Xbox Series wykorzystują sprzętową funkcję VRS od RDNA2, której nie ma w PlayStation 5. VRS to skrót od variable rate shading, dostosowujący precyzję cieniowania pikseli w oparciu o takie czynniki jak kontrast i ruch. Przed premierą pojawiło się wiele dyskusji na temat tego, czy PS5 posiada tę funkcję, czy też nie, a prawda jest taka, że nie posiada ona w ogóle sprzętowego wsparcia VRS”.
Digital Foundry zaznacza, że deweloperzy mogą skorzystać ze sprzętowego antyaliasingu MSAA, ale to VRS zostało określone jako „pierwszorzędne rozwiązanie”.
Redakcja wspomina o istotnym problemie – na PlayStation 5 nie możemy pobrać stanu rozgrywki z PlayStation 4. Opcja działa normalnie na Xboksach.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS