Kwalifikacje Długodystansowych Mistrzostw Świata do 6 Hours of Imola rozpoczęły się od sesji klasy LMGT3. Nad tor Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari we Włoszech nadciągały ciemne deszczowe chmury, lecz początkowo nie spadła ani kropla deszczu.
Od początku sezonu 2024 format czasówki został znacznie zmieniony. Kwalifikacje zostały podzielone na cztery części, po dwie dla każdej kategorii. Od tego weekendu Q1 i Q3 (zamiast Q1 i Q2) wyłaniają dziesięciu najszybszych kierowców, którzy awansują do Hyperpole (Q2 i Q4), które decyduje o kolejności pierwszych pięciu rzędów oraz wyłania zdobywcę pole position.
Pierwsza odsłona kwalifikacji klasy LMGT3 przyniosła zaskakujące wyniki. TF Sport, który zdominował piątkowe treningi zajął dopiero 11 i 13 miejsce. Podczas gdy Żelazne Damy wywalczyły drugą pozycję, siostrzana załoga Iron Lynx była ostatnia.
Najszybszy czas uzyskało #92 Manthey PureRxcing, które w trakcie treningów nie było nawet blisko czołówki. Do Q2 nie awansował także #777 D’station Racing, #77 Proton Competition, #95 United Autosports oraz duet Akkodis ASP Team.
#92 Manthey PureRxcing utrzymało w Hyperpole tempo i wywalczyło pole position do niedzielnego wyścigu. Obok litewskiego zespołu ruszy #27 Heart of Racing Team. Drugi rząd przypadł dwóm załogom Team WRT. #85 Iron Dames wystartują obok #88 Proton Competition. Duet Ferrari rozdzieliły #91 Manthey EMA i United Autosports #59. Dwie załogi Vista AF Corse z całą pewnością liczył na więcej na domowym obiekcie.
Minutę i 57 sekund przed końcem kwalifikacji Hypercar sesja została przerwana przez błąd Driesa Vanthoora. Kierowca #15 BMW M Team WRT zahaczył o żwir na wyjściu z zakrętu i obrócił się o 360 stopni. Na torze pojawiły się czerwone flagi, a zawodnicy natychmiast ustawili się na wyjeździe z alei serwisowej. Ponieważ poinformowano, że sesja zostanie wznowiona, zagrożeni kierowcy wiedzieli, że to ich jedyna możliwość na poprawienie się.
Ostatecznie zapas 20 sekund pozwolił nielicznym kierowcom na rozpoczęcie jeszcze jednego okrążenia pomiarowego. Jednak przez pośpiech na okrążeniu wyjazdowym nie dogrzali odpowiednio opon, przez co ich czasy nie pozwoliły na poprawę.
Do Hyperpole nie awansował duet Peugeot i Alpine oraz #63 Lamborghini, #15 BMW M Team WRT, które po wywołaniu czerwonej flagi nie mogło wrócić na tor, Cadillac Racing #2 i Hertz Team Jota #38. Ostatnia Isotta Fraschini straciła do przedostatniego #36 Alpine blisko tyle samo czasu, co Alpine do pierwszego Ferrari.
Pośpiech nie skończył się jednak na Q3. Okrążenie wyjazdowe w Q4 było jeszcze ważniejsze, ponieważ zaczęło lekko kropić. Matt Campbell zblokował koła hipersamochodu Porsche #5 i przestrzelił Tamburello. Chwilę później obaj kierowcy Toyoty zepsuli swoje okrążenia.
Ferrari zwyciężyło zajmując trzy pierwsze miejsca. Robert Szwarcman rozdzielił dwie fabryczne załogi stajni z Maranello. Czwarte i piąte miejsce zajęło Porsche Penske Motorsport. Siódme #20 BMW M Team WRT rozdzieliło dwie Toyoty Gazoo Racing. Piąty rząd przypadł dwóm prywatnym załogom Porsche, #12 Hertz Team Jota oraz #99 Proton Competition.
6-godzinny wyścig rozpocznie się w niedzielę o 13:00.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS