A A+ A++

27.02.2021r. 17:59

Organizacja SEA-LNG promująca wykorzystanie gazu skroplonego w transporcie morskim przekonuje, że domieszka bioLNG w tym paliwie może przedłużyć korzystne warunki pracy opalanych nim statków – informuje “BiznesAlert.pl”.
SEA-LNG obliczyła, że każde 10 proc. domieszki bio-LNG w paliwie skroplonym daje dwa kolejne lata zgodności pracy wykorzystującej ją jednostki morskiej z Rocznym Współczynnikiem Efektywności (AER) wykorzystywanym do oceny, czy może ona liczyć na finansowanie w zgodzie z “Zasadami Posejdona”. To zestaw wytycznych pozwalający określać oddziaływanie statków na klimat.

Pożyczki w zgodzie z “Zasadami Posejdona” są przydzielane w celu zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych w transporcie morskim. Zastąpienie mazutu LNG pozwala zmniejszyć emisję takich gazów o 21-28 proc. Następny etap to wykorzystanie bioLNG, czyli gazu skroplonego pozyskanego przy zerowej emisji gazów cieplarnianych najpierw jako domieszki, a potem jako docelowego paliwa morskiego. Powstaje z biomasy lub innych źródeł zeroemisyjnych – czytamy w “BiznesAlert.pl”.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułIga Świątek triumfuje w turnieju WTA w Adelajdzie
Następny artykułKoronawirus. Czy wraz z początkiem lata czeka nas spadek liczby infekcji?