Na obecnych zasadach autobus L46 prawdopodobnie będzie kursować do lutego – poinformował Michał Ciesielski, naczelnik wydziału rozwoju gospodarczego i strategii w karczewskim urzędzie. ZTM unieważnił przetarg na dalsze funkcjonowanie linii, trwają także rozmowy dotyczące trasy i częstotliwości kursowania autobusów.
Lokalna linia autobusowa L46 robi pętlę na trasie Otwock – Karczew – Otwock. W 80 proc. linię finansują samorządy Otwocka i Karczewa, pozostałą część kosztów pokrywa ZTM. Umowa kończyła się w sierpniu, ale włodarze podpisali aneks, zgodnie z którym autobus będzie jeździł do końca roku. Jak poinformował na jednym z grudniowych posiedzeń komisji budżetowej naczelnik Michał Ciesielski, Karczew spodziewa się
w najbliższym czasie kolejnego aneksu przedłużającego istnienie linii do lutego 2020 roku.
Takie rozwiązanie spowodowane jest kilkoma czynnikami. ZTM ogłosił już przetarg na dalsze funkcjonowanie linii, ale zdecydował się go unieważnić. Kwoty, które padały w przetargu, były blisko dwa razy większe od obecnych. Oprócz tego samorządy Otwocka i Karczewa muszą odpowiedzieć sobie na pytanie, czy chcą, aby autobus kursował obecną trasą i z dotychczasową częstotliwością. W tej sprawie uwagi zgłaszali m.in. karczewscy radni, którzy obserwowali, że autobus „wozi powietrze”. Trwają rozmowy na ten temat pomiędzy przedstawicielami władz obydwu samorządów.
Burmistrz Karczewa Michał Rudzki nie ukrywa, że gmina także na własną rękę rozpoczęła poszukiwania innego przewoźnika, który mógłby realizować kursy na trasie Karczew – Otwock. Obecnie te poszukiwania nie przynoszą efektów. Na razie nie ma mowy o likwidacji linii. W projekcie przyszłorocznego budżetu Karczewa na ten cel zapisano 172 tys. 500 zł. Jednak to, którędy ostatecznie pojedzie autobus L46, jeszcze się okaże.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS