Gmina Limanowa ogłasza nabór wniosków na dofinansowanie magazynów energii dla istniejących instalacji fotowoltaicznych. Deklaracje można składać do 13 czerwca 2024 roku.
“Magazyny Energii dla Istniejących Instalacji Fotowoltaicznych”
Gmina Limanowa ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie projektów w ramach Priorytetu 2 Fundusze Europejskie dla Środowiska, Działanie 2.7 Wsparcie Rozwoju OZE – Dotacja do Magazynów Energii. Projekt pn. „Magazyny energii dla istniejących instalacji fotowoltaicznych na terenie gminy Limanowa” ma na celu montaż magazynów energii u mieszkańców korzystających z istniejących instalacji fotowoltaicznych.
Dofinansowanie będzie możliwe na budowę, rozbudowę oraz zakup magazynów energii elektrycznej dla istniejących już instalacji fotowoltaicznych. Dotacja obejmuje 85% kosztów kwalifikowalnych.
Osoby zainteresowane udziałem w projekcie proszone są o złożenie wstępnej deklaracji uczestnictwa w projekcie w dniach od 3 do 13 czerwca 2024 roku na Dzienniku Podawczym Urzędu Gminy Limanowa.
Proces Zgłoszenia i Audyt
Złożenie deklaracji uczestnictwa jest podstawą do podpisania umowy z wybranym przez Gminę Limanowa wykonawcą, który przeprowadzi audyt mający na celu:
- Zinwentaryzowanie istniejącej instalacji PV beneficjenta.
- Dobranie odpowiedniej wielkości magazynu.
- Wykonanie analizy profilu zużycia.
- Sprawdzenie możliwości technicznych montażu magazynu energii.
- Oszacowanie kosztów inwestycji.
Koszt audytu wynosi 350 zł, płatne bezpośrednio przez mieszkańca. W przypadku braku możliwości technicznych montażu magazynu energii na obiekcie, użytkownik otrzyma zwrot w wysokości 300 zł.
Ważne: Wykonanie audytu nie gwarantuje otrzymania dofinansowania. Dane zebrane podczas audytów posłużą do przygotowania i złożenia przez Gminę Limanowa wniosku aplikacyjnego. W przypadku niezakwalifikowania się wniosku do dofinansowania, koszt poniesiony przez mieszkańca na wykonanie audytu nie podlega zwrotowi.
Spotkanie Informacyjne
W trakcie trwania naboru deklaracji zostanie zorganizowane spotkanie dla mieszkańców z przedstawicielami firmy przeprowadzającej audyty. Spotkanie odbędzie się 12 czerwca o godzinie 17.00 w Szkole Podstawowej w Mordarce. Podczas spotkania będzie można uzyskać odpowiedzi na wszelkie pytania dotyczące warunków udziału w projekcie oraz przeprowadzanych audytów.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Wydziale Inwestycji i Funduszy Europejskich pod numerem telefonu 18 263 00 36.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS