Mieszkańcy Starachowic, którzy korzystają z ogrzewania gazowego zgłoszonego do ewidencji emisyjności budynków oraz spełniają kryterium dochodowe, mogą obiegać się o wypłatę tzw. dodatku gazowego. Wnioski można składać w Centrum Usług Społecznych w Starachowicach.
Od lutego 2023 roku Centrum Usług Społecznych – Dział Świadczeń Rodzinnych i Alimentacyjnych przyjmuje wnioski o wypłatę refundacji podatku VAT, tzw. dodatku gazowego. Refundacja przysługuje osobie korzystającej z ogrzewania gazowego – urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi musi być zgłoszone lub wpisane do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków. Gospodarstwo domowe musi spełniać kryterium dochodowe:
REKLAMA
– w gospodarstwie jednoosobowym, wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza 2100 zł,
– w gospodarstwie domowym wieloosobowym, wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza kwoty 1500 zł na osobę.
Wniosek składa osoba, która zawarła umowę sprzedaży paliw gazowych lub umowę kompleksową i jest odbiorcą wskazanym w fakturze VAT. Wnioski można składać osobiście w Centrum Usług Społecznych przy ul. Majówka 21 a oraz drogą elektroniczną poprzez Epuap. Do wniosku należy załączyć następujące dokumenty: kopię umowy podpisanej z dostawcą na zakup gazu, kopię faktury potwierdzającej jego zakup, dowód opłacenia faktury.
Wypłata refundacji podatku VAT to wsparcie dla tych, którzy korzystają z gazu ziemnego do gotowania, podgrzewania wody czy ogrzewania domów. Rozwiązanie skierowane jest do gospodarstw domowych, ale także odbiorców wrażliwych, jak szkoły, przedszkola, placówki medyczne, wspólnoty mieszkaniowe itp.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS