Szanowni Państwo,
W związku z wejściem w życie ustawy o szczególnej ochronie niektórych odbiorców paliw gazowych
w 2023 r. w związku
z sytuacją na rynku gazu (Dz. U. z 2022 r. poz. 2687), informujemy, że:
- wnioski o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe będą przyjmowane
i wstępnie weryfikowane w pok. nr 3 w Urzędzie Gminy Kwidzyn (parter), tel.: 55 261-41-61, - dalsze postępowania w przedmiotowym zakresie oraz wypłatę środków
z ramienia Wójta Gminy Kwidzyn będzie realizował Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej
w Kwidzynie, ul. 11-go Listopada 27/4 82-500 Kwidzyn (tel.: 55 261-04-47).
Wzór wniosku o wypłatę refundacji podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe w załączeniu.
Komu przysługuje refundacja?
Odbiorcy paliw gazowych w gospodarstwie domowym, który:
- wykorzystuje jako główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi, wpisany lub zgłoszony do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków do dnia wejścia w życie ustawy, albo po tym dniu –
w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do CEEB, - jest osobą w gospodarstwie domowym jednoosobowym, w którym wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu nie przekracza 2.100,00 zł lub
- jest osobą w gospodarstwie domowym wieloosobowym, w którym wysokość miesięcznego dochodu nie przekracza 1.500,00 zł.
Dochód oblicza się na podstawie art. 3 pkt.1 ustawy o świadczeniach rodzinnych.
Ile wyniesie dodatek gazowy w 2023 r.?
Dodatek gazowy będzie przyznawany w formie zwrotu równowartości VAT za gaz, gdyż
od 2023 r. gaz objęty jest stawką 23 %.
Kiedy należy złożyć wniosek?
Wniosek o refundację podatku VAT odbiorcy paliw gazowych składają nie później niż do dnia
29 lutego 2024 r. lub w terminie 30 dni od dnia otrzymania faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.
Jak złożyć wniosek o refundację podatku VAT?
Wniosek można złożyć:
- na piśmie lub
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej – opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.
Co należy dołączyć do wniosku?
Do wniosku należy dołączyć:
- fakturę dokumentującą dostarczanie paliw gazowych obejmującą okres dotyczący wniosku,
- dowód uiszczenia zapłaty za w/w fakturę.
W przypadku złożenia wniosku o refundację za pomocą środków komunikacji elektronicznej
do wniosku można załączyć odwzorowania cyfrowe w/w dokumentów.
Sposób rozpatrzenia wniosku o refundację
Wójt weryfikuje wniosek o refundację podatku VAT w zakresie:
1) zgłoszenia lub wpisania głównego źródła ogrzewania gospodarstwa domowego w centralnej ewidencji emisyjności budynków,
2) wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu,
– jednorazowo przy złożeniu pierwszego wniosku o refundację podatku VAT przez odbiorcępaliw gazowych w gospodarstwie domowym.
Przyznanie przez Wójta refundacji podatku VAT nie wymaga wydania decyzji.
Odmowa przyznania refundacji podatku VAT, uchylenie lub zmiana wysokości refundacji podatku VAT oraz rozstrzygnięcie w sprawie nienależnie pobranej refundacji podatku VAT wymagają wydania decyzji.
Wójt przesyła wnioskodawcy informację o przyznaniu refundacji podatku VAT na wskazany przez niego adres poczty elektronicznej – o ile wnioskodawca wskazał adres poczty elektronicznej we wniosku o refundację podatku VAT.
W przypadku, gdy wnioskodawca nie wskazał adresu poczty elektronicznej we wniosku
o refundację podatku VAT, Wójt odbierając ten wniosek od wnioskodawcy, informuje go
o możliwości odebrania od tego organu informacji o przyznaniu refundacji podatku VAT.
Wniosek_o_wyplate_refundacji_podatku_VAT
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS