A A+ A++

Polski kierowca rozpoczął starty w kartingu dużo później niż większość jego rywali. Zadebiutował dopiero w wieku 15 lat, w 2021 roku. Zanim awansował do Formuły 4, przez trzy lata ścigał się w Polsce i Europie w krajowych mistrzostwach.

Motorsport.com: – Wiktor, za tobą półmetek debiutanckiego sezonu. Jak oceniasz swoje dotychczasowe wyniki? Zrealizowałeś założone cele, czujesz, że utrzymujesz poziom, który Cię satysfakcjonuje?

Wiktor Dobrzański [WD]: – Poziom z wyścigu na wyścig jest coraz wyższy. Założenie na ten sezon było takie, żeby walczyć mniej więcej w środku stawki. Coraz częściej zajmujemy miejsca w połowie tabeli, finiszujemy na 20., 19. miejscu, więc są to coraz lepsze wyniki, zwłaszcza porównując je do początku sezonu, gdy były to 30., 34. pozycje, więc poczyniłem duży postęp. Jestem zadowolony, tak samo jak i mój zespół. Będę się starał, aby przez resztę sezonu walczyć w środku stawki i w pełni zrealizować cel.

Wiktor Dobrzański

Motorsport.com: – Odczuwasz zmęczenie po trzynastu rundach, czy każda kolejna przychodzi Ci z coraz większą łatwością? Dostrzegasz różnicę pomiędzy swoim pierwszym startem, a dniem dzisiejszym?

WD: – Absolutnie nie jestem zmęczony. Wręcz przeciwnie, z weekendu na weekend czuję się coraz lepiej i pewniej. Zdobywam doświadczenie, którego mi brakuje. Bardzo mi pomaga to, że jeżdżę w hiszpańskiej i włoskiej Formule 4, Formule Winter Series oraz raz udało mi się wystartować w F4 CEZ. Staram się wykorzystywać każdą możliwą okazję do startu, aby nadrobić pewne braki.

Motorsport.com: – Wspomniałeś o jednym występie w F4 CEZ, natomiast nie była to jedyna zmiana w twoim programie. Podczas czwartej rundy Italian F4 Championship zobaczyliśmy Cię w barwach nowego zespołu. Jakie są twoje plany na drugą część sezonu.

WD: – Początkowo nie miałem startować we Włoskiej Formule 4, dlatego też opuściłem pierwszą rundę. Dodatkowo, jeśli dobrze pamiętam, kolidowała z moimi innymi obowiązkami. Dopiero później pojawiła się możliwość startów z zespołem AKM. Pierwotnie miałem jechać tylko dwa pierwsze weekendy, a resztę sezonu kontynuować z AS Motorsport, ale stanęło na tym, że do końca sezonu będę jeździł z AKM.

Wiktor Dobrzański

Wiktor Dobrzański

Motorsport.com: – Która z tych serii jest twoją ulubioną, zarówno pod względem atmosfery, jak samej rywalizacji?

WD: – Jeśli chodzi o klimat i organizację, to definitywnie hiszpańska Formuła 4. Samochody są kompletnie inne. Obydwa bardzo mi się podobają, ale we włoskiej Formule 4 są ustawione bardzo agresywnie, narzucają to opony Pirelli, na których jeździmy. W hiszpańskiej natomiast bolidy ustawione są dużo łagodniej i są nieco wolniejsze. Jeśli chodzi o ulubione mistrzostwa, to chyba właśnie hiszpańska Formuła 4.

Motorsport.com: – Podczas debiutu w F4 CEZ na Red Bull Ringu zająłeś trzecie miejsce w klasyfikacji Rookie Rocket. Celujesz w wyrównanie, czy też poprawienie tego wyniku w hiszpańskiej lub włoskiej Formule 4, będziesz walczył o pierwsze punkty, czy po prostu chcesz konsekwentnie poprawiać swoje rezultaty i budować tempo?

WD: – Jasne, jak każdy kierowca marzę o tym, żeby zdobywać punkty i stawać na podium. Wiem jednak, że w pierwszym sezonie może to być poza moim zasięgiem. Na ten moment skupiam się na realizacji celów założonych przed sezonem, oczywiście jeśli uda mi się powtórzyć ten wynik lub chociaż uplasować się w pierwszej dziesiątce, będę bardzo szczęśliwy. Ale tak jak mówiłem, priorytetem są cele na ten sezon.

Wiktor Dobrzański

Wiktor Dobrzański

Motorsport.com: – Jesteś na samym początku profesjonalnej kariery wyścigowej, jak czujesz się na tle o wiele starszych, bardziej doświadczonych i szybszych kierowców? Nie jest to dla Ciebie demotywujące?

WD: – Nie przeszkadza mi to i nie mam z tym żadnego problemu. Wiem, że zacząłem dużo później niż inni, więc muszę się z tym zmierzyć, budować swoje doświadczenie. To że inni mają lepsze wyniki, bardzo mnie motywuje do dalszej pracy.

Program startów Dobrzańskiego w sezonie 2024 obejmuje 19 rund, na które składa się 56 wyścigów. Dla porównania kalendarz Formuły 1 liczy 24 Grand Prix oraz 6 sprintów.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHuawei Ascend 910C – chińska firma opracowała własny chip do obsługi AI, aby walczyć z monopolem NVIDII
Następny artykułBędzie więcej zmian w Parku Zatonie