Upwork, platforma dla freelancerów, twierdzi że zapotrzebowanie na wykwalifikowanych pracowników zdalnych rośnie – i to w szybkim tempie. Jednocześnie wskazuje najbardziej pożądane umiejętności przez pracodawców.
Upwork opublikował trzy listy Top 10 z najbardziej pożądanymi umiejętnościami dla freelancerów z sektora technologii/IT, marketingu, a także obsługi klienta (customer service).
Wiele firm cierpi na niedobór pracowników i stara się szybko uzupełniać braki, często za pomocą freelancerów. Upwork przekonuje, że jeśli ktoś jest dobrym specjalistą i pracuje jako freelancer, nie powinien dziś narzekać na brak zainteresowania ze strony zleceniodawców.
Zobacz również:
Sprawdź: JPG to PDF
Platforma dodaje, że 36% siły roboczej w USA to już freelancerzy – dane dotyczą 2021 r. Adam Ozimek, główny ekonomista Upwork, podkreśla w raporcie, że “odkryliśmy spadek liczby pracowników tymczasowych, ale wzrost liczby wykwalifikowanych freelancerów”. Firma definiuje wykwalifikowanych freelancerów jako tych, którzy “wskazują, że ich obecna praca jako freelancer wiąże się ze sprzedażą wykwalifikowanych usług”, które obejmują programowanie, pisanie, projektowanie, informatykę i inne zawody, które wymagają dyplomu ukończenia studiów lub doświadczenia w celu potwierdzenia kwalifikacji.
Freelancer: najbardziej poszukiwane umiejętności w 2022 r.
Jakie umiejętności warto rozwinąć, jeśli planujemy zostać freelancerem w 2022 roku? Jeśli działasz w sektorze technologii, marketingu lub obsługi klienta, Upwork radzi:
Freelancer IT: 10 najbardziej pożądanych umiejętności technicznych
- Projektowanie stron (Web design)
- WordPress
- Programowanie webowe
- JavaScript
- CSS
- HTML
- PHP
- Shopify
- API
- Projektowanie graficzne (graphic design)
Freelancer w marketingu: 10 najbardziej pożądanych umiejętności
- Social media marketing
- Generowanie leadów
- SEO
- Marketing B2B
- Strategia marketingowa
- Zarządzanie mediami społecznościowymi
- E-mail marketing
- Badania marketingowe
Freelancer w obsłudze klienta: 10 najbardziej pożądanych umiejętności
- Customer service (obsługa klienta)
- Customer support (wsparcie techniczne)
- Komunikacja e-mail
- Wsparcie telefoniczne
- Wsparcie e-mail
- Profesjonalna etykieta komunikacji
- Chat online
- Skuteczne odpowiadanie na zapytania klientów
- Wprowadzanie danych
- Wsparcie administracyjne
Zobacz: DuckDuckGO
Największy wzrost rok do roku na Upwork dotyczył programowania stron internetowych (wzrost o 43% r/r), web designu (31%) i marketingu w mediach społecznościowych (25%).
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS