– Wniosę do pracy całe moje doświadczenie, pasję, kontakty, zapał, humor, energię, a nawet więcej – zapowiedział dziarsko nowy CDO, który wcześniej między innymi przez blisko 11 lat pracował w Cisco.
W marcu o powołaniu pierwszego CDO poinformowała znana z suplementów diety Herbalife Nutrition z siedzibą w Los Angeles. Joe Miranda, który objął tę funkcję, odgrywał taką rolę m.in. w Thomson Reuters. Z kolei w styczniu 2020 r. z nominacji cieszył się Victor Koelsch, pierwszy CDO w amerykańskim Polarisie, osiągającym miliardowe przychody producencie skuterów śnieżnych, łodzi i off-roadowych wehikułów na kołach. On również miał już taki punkt w CV, w koncernie Michelin.
Podobną nominację otrzymał Jason Hirschhorn, pierwszy CDO w MTV Networks. Tylko że to wydarzyło się w roku 2005. Przez niektóre źródła Jason Hirschhorn jest wymieniany jako pierwszy CDO na świecie, nieformalnie pełnił taką funkcję jeszcze wcześniej.
Podsumujmy: dla niektórych firm chief digital officer to już funkcja z tradycjami (McDonald’s ma globalnego CDO od 2013 r.), dla innych nowe rozwiązanie, po które wcześniej nie sięgnęli.
To właśnie debata na temat roli i kompetencji CDO, obok wyłonienia najlepszych, jest celem konkursu Chief Digital Officer of the Year, organizowanego przez Forbesa i Business Insidera, pod patronatem Ministerstwa Rozwoju, Pracy i Technologii. Jest on … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS